لبنان گزارش رژیم صهیونیستی درباره غرق شدن کشتی پناهجویان را رد کرد

لبنان گزارش رژیم صهیونیستی درباره غرق شدن کشتی پناهجویان را رد کرد
دوشنبه 5 آذر 1397 - 07:47

وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه ای نتایج تحقیقات اخیر در رژیم صهیونیسیتی را که حادثه غرق شدن کشتی حامل پناهجویان لبنانی در 36 سال پیش را ناشی از «اشتباه محاسباتی» دانسته، رد و آن را جنایت جنگی خواند.

العالم - لبنان

رژیم صهیونیستی به تازگی فاش کرد که نیروی دریایی ارتش این رژیم در خلال تجاوز سال 1982 میلادی (1361 خورشیدی) به لبنان یک کشتی حامل پناهجویان را در سواحل شمالی این کشور هدف قرار داد که به کشته شدن 25 غیرنظامی لبنانی منجر شد.

رژیم صهیونیستی با این وجود گفته که نیروهای این رژیم تصور می کردند که این کشتی حامل مبارزان فلسطینی است و از سرنشینان اصلی آنکه غیرنظامیان لبنانی بودند اطلاعی نداشته است.

وزارت خارجه لبنان روز یکشنبه با صدور بیانیه ای با اشاره به اعتراف رژیم صهیونیستی، تاریخ این رژیم در قتل غیرنظامیان و تجاوز به تاسیسات خدماتی را یادآور شد.

این نهاد لبنانی از همه کشورها بویژه اعضای شورای امنیت خواست تا رژیم صهیونیستی را محکوم کنند وتصمیمات مناسب را علیه آن اتخاذ کنند تا نگذارند که جنایت این رژیم به دور از محاسبه باشد.

وزارت خارجه لبنان تاکید کرد که به عنوان بازوی دیپلماسی این کشور سد محکمی در مقابل تجاوزات اسرائیل به لبنان و ملت آن است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها