پلیس آمریکا بیش از 40 مهاجر مکزیکی را بازداشت کرد

پلیس آمریکا بیش از 40 مهاجر مکزیکی را بازداشت کرد
دوشنبه 5 آذر 1397 - 20:20

یک مسئول پلیس مرزی آمریکا اعلام کرد: 42 مهاجر که تلاش می کردند با توسل به زور از مرز مکزیک وارد خاک این کشور شوند، در بخش آمریکایی این مرز بازداشت شدند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، "رودنی اسکات" یکی از مقامات پلیس مرزی آمریکا گفت: ما توانستیم 42 تن از مهاجران مکزیکی را که به زور قصد داشتند از موانع عبور کرده و وارد خاک آمریکا شوند، بازداشت کنیم. 
با این حال وی اذعان کرد که تعداد زیاد دیگری از مهاجران مکزیکی موفق شدند وارد خاک آمریکا شوند.
تلویزیون «ملینیو» مکزیک امروز (دوشنبه) تصاویری را پخش کرد که نشان می دهد مهاجران تلاش می کنند از روی موانع مرزی عبور کنند.
ازسوی دیگر، اداره گشت زنی مرزی در شهر «سان دیگو» ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که گذرگاه مرزی و پل های هوایی را در شهر بندری «سان ایسیدرو» بسته است. 
بیش از پنج هزار پناهجو از کشورهای آمریکای مرکزی در هفته های گذشته خود را به مکزیک رسانده و در یک مجتمع ورزشی در شهر مرزی «تیجوانا» اسکان یافته اند. بسیاری از این مهاجران قصد دارند در آمریکا تقاضای پناهندگی کنند اما مقام های سان ایسیدرو روزانه کمتر از یکصد درخواست را بررسی می کنند.
«خوان مانوئل گاستلوم» شهردار تیجوانا روز جمعه بحران انسانی در این شهر اعلام کرد و گفت که تیجوانا برای اسکان مهاجران با مشکل مواجه است.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه نسبت به موج مهاجران ابراز ناخرسندی کرد و در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: هوشمندانه آن بود که مکزیک از مدتها قبل مانع از رسیدن کاروان مهاجران به مرز جنوبی ما می شد یا کشورهای مبدا اجازه تشکیل این کاروان ها را نمی دادند.
ترامپ از هفته ها قبل کاروان مهاجران آمریکای مرکزی را تهدید امنیتی برای کشورش دانسته است. 
کاروان مهاجران اواسط ماه گذشته میلادی از هندوراس حرکت کردند و پس از پشت سر گذاشتن شهرهای واقع در مسیر حرکت، خود را به مرز مکزیک رساندند. مهاجران خواستار پناهجویی در آمریکا هستند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها