به خاطر ارسال لوایح پولشویی به مجمع؛

طرح استیضاح علی لاریجانی تقدیم هیات رییسه مجلس شد

طرح استیضاح علی لاریجانی تقدیم هیات رییسه مجلس شد
سه شنبه 6 آذر 1397 - 14:11

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از تقدیم طرح استیضاح علی لاریجانی رییس مجلس به هیات رییسه خبر داد و گفت: این طرح استیضاح طبق ماده 24 آیین نامه داخلی با 27 امضا تهیه و تقدیم هیات رییسه شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسینعلی حاجی دلیلگانی نماینده مردم شاهین شهر در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس، متن این طرح استیضاح را دراختیار خبرنگاران قرار داد.
وی اظهارداشت: به استناد اصل112 قانون اساسی ، مجمع تشخیص مصلحت نظام وقتی در خصوص مصوبات مجلس تصمیم می گیرد که مجلس (نه ریاست آن) با در نظرگرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تامین نکند.
وی یادآور شد: اقدام لاریجانی در ارسال لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون جری تشریفات قانون یعنی طرح در صحن علنی و اصرار مجلس به مصوبات خود مغایر اصل 112 قانون اساسی و ماده 200 آیین نامه داخلی مجلس است.
به گزارش ایرنا، دو لایحه پالرمو و مبارزه با پولشویی و بحث رفع ایرادات شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص یکی از مباحث جنجالی در ماه های اخیر در مجلس است. 
رییس مجلس اخیرا در مورد لوایح پالرمو و مبارزه با پولشویی گفت: اعضای کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس نظرات شورای نگهبان را در این لوایح اصلاح کردند و گفتند که نظرات هیات عالی نظارت را قبول ندارند که این با انتقاد برخی نمایندگان منتقد دولت همراه شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها