واکنش اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی نسبت به قطع پخش المسیره در نایل‌ست

واکنش اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی نسبت به قطع پخش المسیره در نایل‌ست
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 21:16

ماهواره نایل‌ست تسلیم فشارهای رژیم سعودی و متحدانش شد و پخش برنامه‌های شبکه المسیره یمن را متوقف کرد، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی نسبت به این قضیه واکنش نشان داد.

العالم - یمن

متن بیانیه دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی درباره توقف پخش شبکه المسیره ماهواره نایل‌ست:

مدیران کل موسسات اطلاع رسانی، اعضای اتحادیه، دست اندرکاران رسانه ای در موسسات اطلاع رسانی یمن.

سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

این متن بیانیه شیخ کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی درباره توقف پخش شبکه المسیره یمن توسط شرکت اهی ماهواره ای به خاطر فشارهای سیاسی است.

متن بیانیه:

1 – این اتحادیه شدیدا فشارهای سیاسی برخی از کشورها به شرکتهای ماهواره ای که باعث توقف پخش شبکه المسیره یمن شد را محکوم می نماید و آن را اقدامی غیرقانونی و غیر اخلاقی می داند که نشانه میزان باج خواهی این کشورها و نقض آشکار حق آزادی بیان و آزادی اطلاع رسانی و مطبوعات توسط آنان است.

2 – عملکرد درخشان موسسات اطلاع رسانی یمن و خبرنگاران یمن خصوصا خبرنگاران جنگی که در صحنه های خطر حضور دارند را می ستاییم و فداکاری مطبوعات و اطلاع رسانی یمن که وظیفه انتقال صدا و تصویر مظلومیت مردم یمن به جهان را به دوش دارند، ارج می نهیم و دستشان را می فشاریم.

3 – موسسات بین المللی و سازمانهای ذی ربط را به برخورد با این توقف پخش و نقض فرا می‌خوانیم و از آنان می خواهیم آن را محکوم نموده و مسئولیتش را به عهده حکومت‌های ذی ربط بدانند و با این رفتار سرکوبگرانه و خصمانه با تمسک به حق آزادی بیان، آزادی پخش و اطلاع رسانی و دفاع از آن و فشار برای خنثی سازی این اقدام مقابله نمایند.

 4 – خواستار همبستگی گسترده تر با موسسات اطلاع رسانی یمن به ویژه المسیره و بیشترین پوشش و وسیع ترین مشارکت  در زمینه انتقال رنج‌های مردم مظلوم یمن و بسیج تمام امکانات برای حمایت از اطلاع رسانی یمن و دفاع از دست اندارکاران آن و موسساتش در سایه قطع پخش و سرکوب هستیم.

این اتحادیه با تمام تشکیلات و موسساتش از هیچ تلاشی برای کمک به اطلاع رسانی یمن در زمینه ادای رسالت اطلاع رسانی اش بر اساس اساسنامه اش و منشوری که اتحادیه بر پایه آن استوار می باشد، فروگذار نخواهد کرد.

 ناصر اخضر

جانشین دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی

تهران 28/11/2018

پربیننده ترین خبرها