نامه اعتراضی «اسماعیل هنیه» به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل

نامه اعتراضی «اسماعیل هنیه» به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل
پنج‌شنبه 8 آذر 1397 - 11:45

رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، حمایت‌های مادی و معنوی آمریکا از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نامه‌ای برای « ماریا فرناندا اسپینوزا گارسِز» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل فرستاد و در آن از تلاش‌های مستمر آمریکا در حمایت مادی و معنوی از رژیم صهیونیستی ابراز ناخشنودی کرد.

 بر اساس گزارش وب‌سایت «الرساله»، هنیه در این نامه به قصد آمریکا برای ارائه طرحی علیه مقاومت فلسطین پرداخت و گفت: آخرین تلاش‌های آمریکا برای حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل ، قصد «نیکی هیلی» نماینده این کشور در مجمع عمومی برای ارائه طرحی در محکومیت مقاومت فلسطین و حق ملت ما در دفاع از خود در برابر رژیم نژادپرستی است که اشغالگری آن از هفت دهه تا کنون ادامه پیدا کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود موضوع به همین جا متوقف نمی‌شود بلکه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است که تعداد قطعنامه‌های سازمان ملل در حمایت از مسأله فلسطین را کم کند و بهانه‌اش برای این اقدام آن است که می‌گویند بسیاری از قطعنامه‌های موجود علیه رژیم صهیونیستی، مفید فایده نیستند.

هنیه گفت تلاش‌های آمریکا همزمان با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین یعنی 29  نوامبر انجام می‌شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، محروم کردن این ملت از حقوق اساسی آن، آوارگی اجباری، ادامه شهرک‌سازی و محاصره، عین تروریسم است و دلیل اصلی ادامه خشونت در منطقه همین موضوع است.

اسماعیل هنیه بار دیگر حملات مداوم رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، ادامه اشغالگری، یهودی سازی قدس، سرقت اراضی، تخریب منازل، شهرک‌سازی گسترده و محاصره 12 ساله نوار غزه را محکوم کرد و گفت رژیم صهیونیستی مانند رژیم مافوق قانون عمل می‌کند.

وی بر حق ملت فلسطین برای دفاع از خود و مقاومت علیه رژیم اشغالگر با تمام ابزارهای در دسترس از جمله مقاومت مسلحانه تأکید کرد این حق بر اساس قانون بین‌الملل، حقی مشروع است.

هنیه گفت حماس جنبش رهایی‌بخش ملی-فلسطینی است که با تمام توان سعی می‌کند از ملت خود دفاع کند تا این ملت بتواند با حقوق اصلی برسد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان نامه خود اعلام کرد: ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بر مشروعیت مبارزه ملت فلسطین برای کسب آزادی و تعیین سرنوشت تأکید می کند، ما خواستار تلاش بسیار برای به شکست کشاندن تلاش‌های آمریکا در مجمع عمومی برای محکوم کردن مقاومت هستیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم با تمام ابزارهای در دسترس برای پایان اشغالگری، کمک به ملت فلسطین در تحقق آزادی و استقلال، پایان رنج 12 ساله ملت محاصره شده غزه تلاش کند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هفته گذشته اعلام کرد نیکی هیلی که فقط تا پایان سال جاری نماینده آمریکا در سازمان ملل است، قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت حماس به مجمع عمومی سازمان ملل ببرد.

بر اساس این گزارش، نیکی هیلی می‌خواهد قبل از پایان پستش، قطعنامه مذکور در محکومیت حماس به دلیل شلیک موشک به فلسطین اشغالی (که در پاسخ به تجاوزات تل‌آویو صورت می‌گیرد) و نیز توقف ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه و آنچه که آن را اقدامات خشونت‌آمیز نامیده، صادر شود.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزدیبخش فلسطین «ساف» و مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی از کشورهای جهان درخواست کرده به پیش‌نویس این قطعنامه، رأی منفی دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها