رئیس جمهور اوکراین خواستار اعزام کشتی‌های ناتو شد

رئیس جمهور اوکراین خواستار اعزام کشتی‌های ناتو شد
پنج‌شنبه 8 آذر 1397 - 13:40

در پی درگیری نیروهای دریایی اوکراین و روسیه در آب های اطراف کریمه  پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین از ناتو خواست تا کشتی های جنگی خود را به  دریای آزوف اعزام کند.

العالم - اروپا

به گزارش بی بی سی پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با روزنامه بلید آلمان گفت : "آلمان یکی از نزدیکترین متحدان ماست و ما امیدواریم که کشورهای عضو ناتو آماده جابجایی کشتی های نیروی دریایی خود به دریای آزوف باشند."

گزارش‌ها در روز یکشنبه از تبادل آتش میان شناورهای روسیه و اوکراین در «تنگه کرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (به انگلیسی Azov)  حکایت دارند.

اوکراین ادعا کرده در پی شلیک ناوهای روس به سمت قایق‌های نیروی دریایی ارتش اوکراین به سمت این شناورها شلیک کرده است.

در پی این حادثه، پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین با اعضای کابینه‌اش نشست اضطراری برگزار کرده است.

نیروی دریایی اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شده نیروهای روسیه بعد از شلیک به سمت سه فروند شناور اوکراین، آنها را توقیف کرده‌اند.

اظهارات پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه  درباره تنش‌های اخیر میان این کشور و اوکراین اعلام کرد: تنش در تنگه «کرچ» اقدامی تحریک آمیز و از پیش برنامه ریزی شده بود؛ هدف از این اقدام اِعمال حکومت نظامی در این کشور بوده است.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین به دلیل برخورداری از میزان پائین محبوبیت، نیاز داشت تا موانعی را برای رقبای خود ایجاد کند.

وی در مجمع ندای سرمایه گذاری روسیه در این خصوص افزود: نشانه‌ای مبرهنی وجود دارد که نشان می‌دهند چنی اقدام از پیش برنامه ریزی شده‌ای به انجام رسید تا بهانه‌های لازم برای اجرای حکومت نظامی در این کشور مهیا شود.

پوتین اضافه کرد: این اقدام تلاش نه در راستای بهبود مناسبات میان دو کشور، بلکه در جهت خطرآفرینی‌های بیشتر به شمار می‌آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها