عبدالسلام «گریفیث» را به ناتوانی و فقدان دیدگاه سیاسی متهم کرد

عبدالسلام «گریفیث» را به ناتوانی و فقدان دیدگاه سیاسی متهم کرد
پنج‌شنبه 8 آذر 1397 - 15:24

محمد عبد السلام، رئیس شورای ملی یمنی شرکت کننده در مذاکرات و سخنگوی انصار الله، مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن متهم کرد که هیچ دیدگاه یا چارچوب سیاسی ندارد و از برگزاری دوره های رایزنی ناتوان است.

العالم - یمن 

به گزارش خبرنگار شبکه العالم عبد السلام در گفتگوی مطبوعاتی گفت که تلاش ها و تحرکات فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن همچنان در حد حرف و بحث‌های متقابل و وعده دادن است. وی خاطرنشان کرد که تمرکز کردن روی مسائل جزئی به بهانه اعتمادسازی، توهین به شعور دیگران است.

عبد السلام گفت متأسفانه نماینده ویژه سازمان ملل با عقب انداختن طرح آتش بس در یمن مرتکب اشتباه بزرگی شد زیرا این طرح می تواند پشتوانه ای برای تحرکات خود او باشد.

وی افزود شورای ملی یمنی، گفتگوهای سیاسی را تنها راه حلی می داند که باید مورد توجه همه طرف ها قرار بگیرد. و شورای امنیت سازمان ملل – که با قطعنامه 2216 در واقع پوششی برای 4 سال تجاوز به یمن فراهم کرد - هم باید از آن حمایت کند.

عبد السلام گفت به محض اینکه گریفیث طرحی منطقی و عملی برای گفتگوی سیاسی ارائه کند، شورای ملی یمن آماده است تا در آن شرکت کند.

وی تصریح کرد که شورای ملی یمن معتقد است که سازمان ملل باید چارچوب سیاسی فراگیری را برای راه حل طرح نموده و در آن مسائل بنیادین و اصلی مرحله آینده را با تمام جزئیات سیاسی، امنیتی و انسانی آن به عنوان خطوط کلی مشخص نماید تا بر اساس آن گفتگوی سیاسی فراگیر درباره تدابیر سیاسی مربوط به مرحله انتقالی،با شرکت همه طرف ها، دنبال شود.

عبد السلام تصریح کرد وقتی که چارچوبی برای همه این مسائل ایجاد شود، می توان به سراغ بحث درباره جزئیات وسپس توافق بر مسائل اساسی و بنیادین رفت. وی گفت اگر مشاوره ها و رایزنی ها و مذاکراتی انجام شود اما چیزی برای توافق وجود نداشته باشد، مذاکرات هم بی فایده و وقت تلف کردن است.

وی تأکید کرد وقتی که طرف مقابل سعی می کند چیزی را که با زور و جنگ و تجاوز به دست نیاورده، در مذاکره به دست آورد، آن گفتگو دیگر معنی ندارد.

پربیننده ترین خبرها