اعلام آمادگی یمن برای شرکت در مذاکرات سوئد

اعلام آمادگی یمن برای شرکت در مذاکرات سوئد
جمعه 9 آذر 1397 - 06:26

رئیس شورای عالی سیاسی یمن آمادگی صنعا را برای شرکت در گفت و گوهای آتی صلح یمن که ابتدای ماه دسامبر (10 آذر) در سوئد برگزار می شود، اعلام کرد.

العالم-یمن

مهدی المشاط در سخنانی به مناسب پنجاه و یکمین سالگرد استقلال یمن (30 نوامبر) گفت که ما تمایل خود را به صلح و تلاش های فرستاده سازمان ملل نشان داده و آمادگی هیات نمایندگی خود را برای پیوستن به مشورت های صلح سوئد اعلام می داریم.

وی ضمن هشدار نسبت به خطرناشی از دامن زدن به تنش در یمن گفت: به خاطر محترم شمردن تلاش های مربوط به یمن، ما همچنان به خویشتنداری در حد بسیار بالا پایبند می باشیم.

وی خواستار جلوگیری از خونریزی و تحقق آشتی بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری و حفظ منافع مشترک میان یمن و دیگر کشورها شد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین خواستار تعلیق عضویت کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن و یا حامی جنگ در این کشور و انجام تحقیقات بیطرفانه درباره تمامی جنایات جنگی و ضد انسانی در کشورش شد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها