سرنوشت قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت دلار در هفته دوم آذر/ سراشیبی سقوط تند می شود

سرنوشت قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت دلار در هفته دوم آذر/ سراشیبی سقوط تند می شود
جمعه 9 آذر 1397 - 09:29

بسیاری از سکه و طلا‌هایی که در خانه‌ها نگهداری می‌شد با کاهش قیمت به بازار عرضه و­ باعث کاهش قیمت ­­شد.

العالم - سوریه

محمد کشتی آرای درباره سیر نزولی قیمت طلا، سکه و ارز­ در یک هفته گذشته گفت:­ با وجود اینکه در هفته گذشته قیمت جهانی طلا با نوسان همراه بود اما در اوایل هفته در بازار داخلی روند قیمت سکه،­­ طلا ­و ارز­ کاهشی بود و بدلیل ­اقدامات­ و سیاست های ارزی­ بانک مرکزی­،­ قیمت ارز روزانه کاهش داشت و بطور مستقیم­ روی قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: قیمت سکه در اویل هفته،­ 4 میلیون و 100 هزار تومان بود که تا پایان هفته روز پنجشنبه­ به 3 میلیون و 580 هزار تومان رسید.

به گزارش تسنیم؛ رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ­تصریح کرد: ­با ورود سکه های نگهداری شده در خانه ها­ به ­بازار، قیمت ها کاهش یافت ­بطوریکه قیمت­ نیم سکه در اول هفته ­­­2 میلیون و 100 هزار تومان بود ­در پایان هفته به 1 میلیون و 870 هزار تومان،​ ربع سکه ­از­ 1 میلیون و 200­ هزار تومان­ به 1 میلیون و 120 هزار تومان،­ طلای یک گرمی از 660­ هزار تومان به 650 هزار تومان ­و طلای 18 عیار نیز از 370 هزار تومان­ به 340 هزار تومان رسید.

وی افزود: پیش بینی ما این است اگر­ سپرده هایی که در چند ماه گذشته تبدیل به سکه و ارز شده بود دوباره به دلیل کاهش­ قیمت وارد بازار شود ­قیمت ها­ روند کاهشی پیدا می کند.­

وی ادامه داد: میل به خرید طلا و سکه کاهش پیدا کرده و فروشنده در بازار زیاد است.


بیشتر بخوانید:

قیمت دلار وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد

قیمت سکه امروز 8 آذر 97/ سقوط به کانال ۳.۵ میلیون تومان

قیمت دلار 8 آذر 97


قیمت دلار و بازار ارز نیز در هفته گذشته سیر نزولی خود را ادامه دادند، روز گذشته -- پنجشنبه 8 آذر -- قیمت دلار در صرافی های دولتی به کانال ۱۰ هزار تومان وارد شد.

5 صرافی دولتی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی ،کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

صرافی ملی که صبح پنجشنبه قیمت خرید دلار را 11 هزار و 100 تومان اعلام کرده بود، از ظهر پنجشنبه با ادامه روند نزولی قیمت ها، قیمت خرید دلار را 10هزار و 950 تومان و قیمت فروش دلار را 10 هزار و 980 تومان اعلام شد.

پیش بینی تحلیل گران اقتصادی ادامه روند نزول قیمت ها در هفته پیش روست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها