عراقی ها جنایات سعودی و آمریکا را در یمن محکوم کردند

عراقی ها جنایات سعودی و آمریکا را در یمن محکوم کردند
جمعه 9 آذر 1397 - 19:17

صدها تن از شهروندان عراقی با تجمع در بغداد پایتخت این کشور، جنایات آل سعود با حمایت آمریکا علیه مردم مظلوم یمن را محکوم کردند.

العالم ـ عراق

تجمع کنندگان روز جمعه با حضور در یکی از میادین اصلی شهر بغداد، با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکاردهایی، با مردم مظلوم یمن اعلام همبستگی کردند. 
شهروندان عراقی همچنین خواستار توجه دولت ها و نهادهای فعال درعرصه کمک های انسان دوستانه برای نجات مردم یمن از قتل در اثر بمباران بی رویه ائتلاف تحت رهبری آل سعود گرفته تا مرگ زنان و کودکان در اثر گرسنگی و بیماری شدند. 
تجمع کنندگان در این حرکت اعتراضی، همچنین سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت آل سعود و متحدانش در یمن و نیز بی تفاوتی در خصوص وضعیت فاجعه بار انسانی در این کشور را محکوم کردند. 
این چندمین بار طی ماه های اخیر است که مردم عراق با برگزاری تجمع، با مردم مظلوم یمن اعلام همبستگی می کنند.
به گزارش ایرنا، گروه های مقاومت اسلامی عراق نیز برای حضور در یمن و دفاع از مردم مظلوم این کشور اعلام آمادگی کرده اند. 
درهمین حال، پایبند نبود ائتلاف سعودی به وعده آتش بس و افزایش حملات به نقاط مختلف یمن از جمله بندر 'الحدیده' برغم تشدید اقدامات دیپلماتیک برای پایان جنگ در این کشور، روند صلح و برقراری آتش بس را در یمن با نگرانی روبرو کرده است.
سازمان جهانی بهداشت به تازگی در گزارشی سنگینی بار جنگ در یمن را بر دوش کودکان این کشور دانست و اعلام کرد، بیش از 11 میلیون کودک یمنی معادل 80 درصد از کودکان این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. 

پربیننده ترین خبرها