ایتالیا سفیر مصر را برای مساله قتل «رجینی» فرا خواند

ایتالیا سفیر مصر را برای مساله قتل «رجینی» فرا خواند
جمعه 9 آذر 1397 - 23:07

خبرگزاری رویترز گفت انزو مواویرو ملانیزی وزیر امور خارجه ایتالیا ، به دنبال کشته شدن جولیو رجینی دانشجوی ایتالیایی در مصر در سال 2016 ، سفیر مصر در رم را  فرا خواند.

العالم - اروپا

بیانیه وزارتخانه حاکی است، وزیر خارجه ایتالیا قاهره را به احترام به تعهدات خود مبنی بر اقدام فوری و تحویل دست اندرکاران کشته شدن رجینی به نهادهای مرتبط تشویق کرده بود.

این خبرگزاری تاکید کرد بیانیه وزارت امورخارجه ایتالیا ،  بیانگر درخواست ایتالیا مبنی براقدامات عملی ملموس بوده و نگرانی شدید رم از پیچیده شدن این مساله  را نشان می دهد.

دیروز پنج شنبه زمانی که منابع قضایی ایتالیا، از درخواست خود مبنی بر بازجویی  دادستانی رم از 7 نفر از نیروهای سازمان اطلاعات  مصر درخصوص کشته شدن دانشجوی ایتالیایی خبر دادند، وضعیت کمی بغرنج شد.

به دنبال آن مجلس ایتالیا، از تعلیق روابط دیپلماتیک با پارلمان مصر خبر داد.

رجینی دانشجوی دکترا از دانشکده کمبریج انگلستان که بر شمار زیادی از فعالان این کشور همکاری داشتف 25ژانویه سال 2016 در قاهره ناپدید شد و بعدها جسدش در حالی که آثار شکنجه بر روی آن دیده می شد، پیدا شد.

مساله کشته شدن این دانشجوی ایتالیایی 28 ساله،  بحرانی دیپلماتیک را میان مصر و قاهره به دلیل متهم شدن قاهره توسط  رم ،  مبنی بر درنگ در تحقیقات مربوط به کشته شدن وی موجب شد.

علیرغم بی توجهی مصر بر انجام تحقیقات درباره کشته شدن این دانشجوی ایتالیایی، دولت این کشور اصراردارد که وی  در یک حمله در سرقت کشته شده و قاطعانه گزارش های  رسانه ها درباره  نقش سازمان اطلاعات مصر در این مساله را تکذیب کرد.

اما دادستانی کل ایتالیا اعلام کرد کشته شدن رجینی در قاهره به تحقیقات وی درباره اتحادیه های مستقل کارگری مصری مربوط می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها