سومین شنبه نا آرام در فرانسه؛

پاریس روی موج آتش و خشم / دستگیری 107 معترض و زخمی شدن خبرنگار راشاتودی

پاریس روی موج آتش و خشم / دستگیری 107 معترض و زخمی شدن خبرنگار راشاتودی
شنبه 10 آذر 1397 - 14:34

در جریان ناآرامی‌های امروز در پاریس در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه، پلیس این کشور مانند روزهای گذشته شماری را دستگیر کرد؛ خبرنگار یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسی هم زخمی شد.

العالم _ اروپا

منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه امروز(شنبه) بار دیگر به خیابان‌ها آمدند. آنها تجمع اعتراضی خود را پیش از ظهر  آغاز کردند و با وجود بارش باران  و دود ناشی از به آتش کشیدن برخی اشیا که باعث شده تا فضایی غبارگرفته و مه آلود بر بخش مرکزی شهر حکمفرما شود و  نیز به رغم حضور گسترده نیروهای امنیتی ، معترضان همچنان در خیابان‌ها حضور دارند.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از وقایع امروز حاکی از این است که پلیس ضد شورش فرانسه با گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش سعی کرد تا معترضان را متفرق کند. یکی از سخنگویان پیلس با گذشت چند ساعت از تظاهرات گفت که تا آن زمان 16 نفر دستگیر شدند.  در آخرین آماری که پلیس از دستگیری شدگان امروز منتشر کرده آمده است که  81 نفر دستگیر شده‌اند.  «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه در تازه‌ترین موضع‌گیری در مورد دستگیر شدگان در پاریس گفت که در مجموع دست‌کم 107 نفر در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر پاریس دستگیر شده‌اند.

همچنین در جریان ناآرامی‌های امروز «لوکاس لاگر» خبرنگار شبکه خبری راشاتودی در فرانسه هنگام پوشش تظاهرات، هدف گلوله  لاستیکی قرار گرفت و زخمی شد که احتمالا این گلوله از جانب نیروهای پلیس شلیک شده است. در جریان تظاهرات‌های چند هفته گذشته صدها نفر زخمی شدند که جراحت شماری از آنان جدی گزارش شده است. موارد متعددی از درگیری میان پلیس و معترضان رخ داد و حتی در برخی موارد، سلاح هم به کار گرفته شد.

معترضان همچنین اقدام به پرتاب رنگ زرد به سمت نیروهای پلیس کردند.

 

پربیننده ترین خبرها