ترامپ: روابط فوق‌العاده‌ای با رئیس‌جمهور چین دارم

ترامپ: روابط فوق‌العاده‌ای با رئیس‌جمهور چین دارم
يکشنبه 11 آذر 1397 - 03:27

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از آغاز دیدارش با همتای چینی خود اعلام کرد که روابط فوق‌العاده‌ای با او دارد.

العالم-آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین با اشاره به روابط این دو رهبر، خاطرنشان کرد: این روابط بسیار خاص است.

وی ادامه داد: روابطی که من با شی جینپینگ دارم به نظرم علت اصلی خواهد بود که با توجه به آن ما به چیزی دست خواهیم یافت که هم برای چین و هم برای آمریکا خوب است.

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با همتای چینی‌اش رابطه میان واشنگتن و پکن را «فوق‌العاده» توصیف کرد و گفت: معتقد است که طرفین نهایتا به یک توافق تجاری خوب می‌رسند.

با وجود ادامه جنگ اقتصادی میان واشنگتن و پکن، روسای‌جمهور آمریکا و چین که برای شرکت در نشست سالانه گروه ۲۰ در شهر «بوینس آیرس» آرژانتین به سر می‌برند، شنبه شب دیداری دوجانبه داشتند که در ابتدای آن طرف آمریکایی درباره احتمال حصول یک توافق تجاری ابراز امیدواری کرد.

به نوشته پایگاه «پالیتیکو»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدای این نشست که با شام کاری همراه بود، رابطه‌اش با «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین را «فوق‌العاده» توصیف کرد و گفت: «این ملاقاتی بسیار مهم است

 

وی با بیان اینکه قرار است در این نشست طرفین درباره روابط تجاری صحبت کنند، گفت: «درباره تجارت بحث خواهیم کرد و فکر می‌کنم که بالاخره کاری خواهیم کرد که برای چین فوق‌العاده است، که برای ایالات متحده فوق‌العاده است

رئیس‌جمهور آمریکا که در دولتش افرادی را به کار گرفته که عمدتا نگاهی ضدچینی دارند و پکن را رقیب اصلی واشنگتن می‌دانند، در دو سال گذشته بارها از عدم موازنه تراز تجاری دو کشور انتقاد کرده و گفته باید میزان کسری تجاری آمریکا در ارتباط با چین، جبران شود. وی به همین بهانه با اعمال تعرفه‌های سنگین بر کالاهای وارداتی از چین، عملا یک جنگ تجاری را آغاز کرده است.

«مایک پنس» معاون ترامپ هم چندی پیش در یک سخنرانی شدیداللحن، پکن را به تلاش برای اثرگذاری در انتخابات آمریکا، حملات سایبری، نقض قوانین بین‌المللی و نقض حقوق بشر متهم کرد.

رئیس‌جمهور چین در ابتدای دیدار شنبه با ترامپ، در مورد رابطه میان دو کشور گفت: «از زمان دیدار قبلی تا الان، مدت زیادی می‌گذرد... از آن زمان، اتفاقات زیادی در جهان افتاده است.»

پربیننده ترین خبرها