عملیات موفق ارتش یمن در «الحدیده» و «الجوف» علیه ائتلاف سعودی

عملیات موفق ارتش یمن در «الحدیده» و «الجوف» علیه ائتلاف سعودی
يکشنبه 11 آذر 1397 - 15:00

جنگنده‌های سعودی طی 26 نوبت، سه استان یمنی را بمباران کردند و ارتش یمن نیز دو عملیات ویژه و موفق در دو استان الحدیده و الجوف انجام داد.

العالم- یمن 

در حالی که جنگنده‌های سعودی طی 24 ساعت گذشته، بارها سه استان «الحدیده»، «صعده» و «صنعاء» را بمباران کردند، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز طی دو عملیات ویژه، در استانهای الحدیده و الجوف، پیروزی‌هایی را کسب کردند.

جنگنده‌های سعودی - آمریکایی، طی 24 ساعت گذشته، در 26 نوبت، استانهای الحدیده، صعده و صنعاء را بمباران کردند و طی این حملات دست‌کم سه شهروند یمنی کشته شدند و یازده تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع آگاه امنیتی یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، اعلام کرد که طی بمباران‌های جنگنده‌های سعودی علیه منازل مسکونی در شهرستان «الحوک» در استان الحدیده، یک زن و یک مرد کشته شدند و 11 تن دیگر از جمله چندین زن و کودک زخمی شدند.

وی افزود: جنگنده‌های متجاوز همچنین مناطق مختلف در شهرستان «حیس» را طی 4 نوبت هدف قرار دادند و شمال شهر «الشباب» و خیابان «90» در شهر الحدیدة را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی نه بار، شهرستان باقم در استان صعده را هدف قرار دادند و علاوه بر آن توپخانه‌های سعودی نیز این شهر را هدف قرار دادند و طی این حملات، یک شهروند کشته و خودروی او نیز نابود شد و خسارات مالی زیادی به دارایی‌های شهروندان یمنی در این بخش وارد آمد.

وی افزود: جنگنده‌های سعودی، همچنین، منطقه «الجعملة» در شهرستان مجز در صعدة را هدف قرار دادند و طی ده نوبت، شهرستان «نهم» در استان صنعاء را بمباران کردند.

از سوی دیگر؛ یک منبع آگاه منطقه نظامی پنجم در استان الحدیده، اعلام کرد که تیپ دهم ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، عملیات ویژه‌ای را در کیلومتر 16 انجام دادند و طی آن شماری از شبه‌نظامیان همپیمان با ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، طی این عملیات، سه خودروی نظامی متعلق به ائتلاف سعودی نیز منهدم شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، طی حمله به تجمع شبه‌نظامیان و مزدوران ائتلاف سعودی در خیابان «الخمسین» در ساحل غربی، موجب کشته و زخمی شدن شماری از آنها و نابودی دو خودروی نظامی آنها شدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، همچنین مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در استان الجوف را هدف قرار دادند و خسارات زیادی به آنها وارد آوردند و شماری از آنها کشته و زخمی شدند و دو خودروی نظامی متعلق به شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی با دو بمب در شهرستان «خب» و «الشعف» منفجر شدند.

پربیننده ترین خبرها