العالم ـ ایران ـ سیاسی
«علی اصغر یوسف نژاد» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد، این طرح استیضاح برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.
وی گفت: عدم وجود برنامه و سیاستهای کلان پژوهشی و فناوری در چهارچوب اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی و عدم اجرای پژوهشهای کلان کشوری تحت نظارت شورای عتف، عدم توجه به آموزشهای فنی و حرفهای و رشتههای مهارتی و عدم تعیین تکلیف حق التدریسان فنی و حرفهای علی رغم تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه و بی توجهی به آموزش در دانشگاهها و عدم توسعه رشتههای میان رشتهای در دانشگاه های کشور و عدم به روز رسانی رشتههای دانشگاهی از محورهای این طرح استیضاح است.
به گزارش ایرنا، عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد، نابسامانی در اجرای طرح آمایش سرزمین و اجرای سلیقهای و عملکرد نامناسب شورای گسترش آموزش عالی در دادن مجوز رشته به ویژه به مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و عدم رعایت استاندارد در جذب هیات علمی برای موسسات غیر انتفاعی و گسترس مقطع تحصیلات تکمیلی بدون داشتن هیات علمی، ضعف شدید مدیریتی و نظارتی وزیر در ستاد وزارت علوم و انتصابات دانشگاه های کشور و نداشتن برنامه مناسب برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی باوجود دراختیار داشتن زبده ترین متخصصین کشور از دیگر محورهای این طرح استیضاح است.
وی گفت: تضعیف شدید دانشگاه پیام نور به بهانه آمایش سرزمین و منطقهای نمودن دانشگاه بر خلاف نظر نمایندگان مجلس و عدم تعیین تکلیف اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور همانند دستیاران آموزشی، مشروط و پیمانی پس از گذشت 10 سال و محدود کردن رشتههای تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه، عدم حمایت از دانشجویان دوره دکترا و مشکلات شدید معیشتی و عدم حمایت مالی از پایان نامههای دکترا و عدم برخورد قاطع با موضوع مقاله پایان نامه و مدرک فروشی و محور قرار دادن مقاله آی اس آی در ارتقای اعضای هیات و تضعیف نقش پروژههای کاربردی و حل مسائل جامعه در ارتقاء اعضای هیات علمی و نبود برنامه مدون برای رفع موانع ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه و عدم پیگیری جدی برای جذب اعتبارات عمرانی، تجهیزات و پرداخت معوقات و دیون دانشگاههای کشور نیز از دیگر محورهای این طرح استیضاح است.