آمریکا زبان ضد ایرانی‌اش را کوتاه کند؛ آزمایش موشکی ادامه می‌‌یابد

آمریکا زبان ضد ایرانی‌اش را کوتاه کند؛ آزمایش موشکی ادامه می‌‌یابد
سه شنبه 13 آذر 1397 - 14:31

ایران بارها اعلام کرده که مسئله موشکی قابل مذاکره نیست و همواره به توسه آن ادامه خواهد داد و هیچ کشوری اجازه دخالت در این موضوع را ندارد و آمریکا که خود صادرکننده انواع سلاح به منطقه است باید دست از کودک بازی بردارد و زبان ضد ایرانی ش را کوتاه کند.

العالم- ایران/ سیاسی 

وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: "رژیم ایران یک موشک میان برد را به طور آزمایشی شلیک کرده که قابلیت حمل چند کلاهک جنگی را دارد. این آزمایش نقض قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. برنامه موشکی ایران و آزمایش‌های موشکی این کشور در حال گسترش است. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم چنین فعالیت‌هایی را متوقف کند.

آزمایش موشکی ممنوع نیست

بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه به این ادعا پاسخ داد و اعلام کرد هیچ قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل "برنامه موشکی یا آزمایش موشکی‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است."

در ادامه این سناریوی ضد ایرانی آمریکایی برایان هوک، روزدوشنبه در جمع خبرنگارانی که همراه با «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا عازم بروکسل بودند گفت: «ما مایلیم شاهد آن باشیم که اتحادیه اروپا از تحریم‌هایی استفاده کند که برنامه موشکی ایران را هدف قرار می‌دهد.»

هوک با بیان اینکه آمریکا و اروپایی‌ها درباره آنچه وی «تهدید» موشکی از سوی ایران نامید؛ «ارزیابی مشترکی» دارند ادعا کرد اروپایی‌ها می‌دانند که ایران قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است. 

ایران هیچگونه تهدید موشکی ندارد

آمریکایی ها پیش از خروج از برجام تکه هایی از لاشه  موشک شلیک شده به ریاض را به نمایش گذاشتند و سعی کردند با اعلام اینکه این لاشه متعلق به ایران است، تهران را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تحریم فروش تسلیحات به یمن متهم کنند و در همین راستا با افزایش فشار براروپایی ها سعی کردند  تا به ظن خود آنها را از به اصطلاح  تهدید موشکی ایران آگاه کنند.

بلافاصله پس ازاین جنجال رسانه ای جانشین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: مدارک قاطعی دال بر مشخص شدن کشور سازنده موشک های شلیک شده از یمن به عربستان وجود ندارد.

مجله فارن پالسی هم در تحلیلی  نوشت: شواهدی که دولت جدید کاخ سفید ارائه کرده در سازمان ملل تایید شده نیست و قطعات موشکی ارائه شده دارای بخش هایی بوده که ساخت آمریکا است.این ادعا ها وفضا سازی هادرحالی ادامه دارد که برنامه موشکی ایران کاملا دفاعی است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی ،  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در این خصوص می گوید: "راهبرد دشمنان تضعیف اقتدارملی و توان دفاعی ایران است، ‌اما جمهوری اسلامی با تمام وجود اجازه نخواهد داد کسی به قدرت دفاعی کشور لطمه بزند. "

ادامه تست و توسعه موشکی ایران 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: «تست موشک‌ها و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای دفاع و در راستای بازدارندگی کشور ما است. این کار ادامه خواهد پیدا کرد. ما هم تست و هم توسعه موشکی را ادامه خواهیم داد.»

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در ادامه ضمن تاکید بر اینکه توسعه برنامه موشکی ایران «خارج از چارچوب مذاکرات و مرتبط با امنیت ملی ما است» و اینکه «در این رابطه از هیچ کشوری اجازه نخواهیم گرفت» به کشورهای منطقه اطمینان داد که این اقدام «تنها در راستای بازدارندگی و افزایش توان دفاعی است و ایران هیچ چشم داشتی به منافع سایر کشورها ندارد.»

آمریکایی‌ها کودک بازی در نیاورند 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه بار دیگر در نشست خبری روز گذشته در واکنش به تهدید نظامی ایران از سوی هوک اظهار داشت: هوک هر از گاهی به دوران کودکی باز می گردد و حرکات کودکانه نشان می دهد و لازم نیست پاسخ او داده شود. سیاست موشکی ایران روشن است و بخشی از سیاست دفاعی کشور است و حالت بازدارنده دارد و دیگران نمی توانند ایران را از داشتن آن نهی کنند در حالی که ایالات متحده برای حمله به کشورهای جهان سلاح های مخرب صادر می کند و او در جایگاهی نیست برای دیگران پند و اندرز داشته باشد.

وزیر خارجه ایران هم پاسخ پمپئو را اینگونه میدهد «سورئالیسم (فرا واقعیت گرایی) اکنون خط مشی ایالات متحده در سیاست خارجی‌اش شده است: در حالی که خود قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض می کند - و حتی به تهدید آنهایی می پردازد که نمی‌خواهند با اجرای تحریم های غیرقانونی ایالات متحده این قطعنامه را نقض کنند - حالا به غلط، ایران را دقیقا به نقض همان قطعنامه متهم می کند!
مکر و دورویی»

در متن این قطعنامه آمده است که از ایران خواسته می‌شود تا هیچ فعالیتی مرتبط با موشک‌های بالستیک طراحی‌شده با قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای صورت ندهد، از جمله شلیک هر گونه موشک با استفاده از چنین فناوری‌های مربوط به موشک‌های بالستیک تا زمان ۸ سال پس از «روز پذیرش برجام» و یا تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی ارائه دهد که «جمع‌بندی مبسوط» را تأیید کند، بسته به اینکه کدام زودتر اتفاق افتد.

رهبر معظم انقلاب  در سخنانی به مناسبت  سالگرد ارتحال آیت الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به اروپایی‌ها تصریح کردند :  "تحمیل محدودیت بر توسعه موشکی کشورش خوابی است که هیچ گاه تعبیر نخواهد شد."

پربیننده ترین خبرها