واکنش قطر به کنایه امارات:

خروج از اوپک نشان از استقلال ما دارد/ کاهش و افزایش تولید نفت به یک تماس تلفنی اهانت آمیز وابسته نیست!

خروج از اوپک نشان از استقلال ما دارد/ کاهش و افزایش تولید نفت به یک تماس تلفنی اهانت آمیز وابسته نیست!
سه شنبه 13 آذر 1397 - 16:19

وزارت خارجه قطر در واکنش به سخنان «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات که خروج دوحه از اوپک را اقدامی سیاسی و از سر ضعف عنوان کرده بود گفت: این تصمیم نشان داد که ما کشور مستقلی هستیم.

العالم - آسیا

به نقل از پایگاه روزنامه 'القدس العربی' اعلام رسمی قطر مبنی بر خروج این کشور از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با واکنش های مختلفی رو به رو شد.

در این میان وزیر مشاور در امور خارجی امارات که کشورش از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) به همراه عربستان سعودی، بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع کرده است در توئیتی با اشاره به خروج این کشور از سازمان اوپک نوشت: این تصمیم بیشتر از آنکه اقتصادی باشد سیاسی است و قطر با اتخاذ این تصمیم به کاهش نفوذ سیاسی خود اقرار کرده است.

این اظهار نظر با واکنش شدید اللحن قطر مواجه شد و «احمد سعید الرمیحی» رییس دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه این کشور در حساب توئیتر خود نوشت :این تصمیم نشان دهنده استقلال ما است.

وی همچنین با لحنی تمسخر آمیز به تماس های «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با شاه و ولیعهد سعودی و اعمال فشار به آنان برای افزایش تولید نفت و کاهش قیمت جهانی آن اشاره کرد و افزود: اقتصاد کشورها و کاهش و افزایش تولید نفت به یک تماس تلفنی اهانت آمیز وابسته نیست!.

شرکت ملی نفت قطر دیروز دوشنبه به طور رسمی اعلام کرد که این کشور قصد دارد پس از 57 سال عضویت از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خارج شود.

«سعد الکعبی» وزیر انرژی قطر در یک کنفرانس خبری در دوحه گفت که تصمیم به خروج از اوپک دلایل سیاسی ندارد و به دلایل فنی و راهبردی صورت گرفته است.

الکعبی افزود: دوحه سعی دارد تا بر توسعه و پیشرفت صنعت گاز طبیعی خود متمرکز شود و گام هایی را برای افزایش تولید گاز از 77 به 110 میلیون تن در سال بردارد.
ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها