چین و پرتغال بر توسعه همکاری های دو جانبه تاکید کردند

چین و پرتغال بر توسعه همکاری های دو جانبه تاکید کردند
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 05:51

شی جین پینگ رییس جمهوری چین و ربلو دسوزا رییس جمهوری پرتغال در دیدار با یکدیگر در لیسبون بر توسعه همکاری های دو جانبه تاکید کردند.

العالم-اسیا

شامگاه سه شنبه به وقت محلی در دیدار با رییس جمهوری این کشور از پایبندی لیسبون بر سیاست چین واحد قدردانی و نسبت به تقویت درک و پشتیبانی از یکدیگر در مسائل مهم و بزرگ مربوط به منافع اصلی متقابل ابراز تمایل کرد.

'شی جین پینگ' با اشاره به ضرورت افزایش رفتوآمدهای سران و تبادلات بین دو دولت، نهادهای قانونگذاری، احزاب، مناطق و مردم، بر تعمیق اعتماد متقابل سیاسی و تحکیم پایه سیاسی دوستی دو کشور تاکید کرد.

او افزود دو کشور باید با استفاده از فرصت امضای یادداشت تفاهم همکاری درباره سازندگی مشترک طرح «کمربند و جاده» به تقویت همه جانبه همکاری در چارچوب این طرح و برقراری ارتباطات بیشتر بپردازند و همچنین باید رایزنی و هماهنگی در مسائل مهم و بزرگ بینالمللی و منطقهای را تقویت بخشیده و به طور مشترک از چندجانبهگرایی و تجارت آزاد حفاظت کنند.

'ربلو دسوزا' رئیس جمهوری پرتغال نیز در این دیدار اظهار داشت: کشورش از تبادل و همکاری خود با چین در زمینههای اقتصادی و تجاری، امور مالی و فرهنگی انتظاراتی دارد و از سرمایهگذاری شرکتهای چینی در پرتغال استقبال و همچنین از طرح یک کمربند و یک جاده پشتیبانی میکند.

دو طرف در این دیدار موافقت کردند چهلمین سالگرد برقراری روابط رسمی چین و پرتغال را به عنوان سرآغاز تاریخی عصری جدید تلقی کرده و با پیشبرد دوستی و همکاری دو کشور، فصلی جدید را در توسعه روابط دوجانبه بگشایند.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها