نظرات موافق و مخالف محافل صهیونیستی با عملیات تل‌آویو در مرز لبنان

نظرات موافق و مخالف محافل صهیونیستی با عملیات تل‌آویو در مرز لبنان
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 14:51

برخی مقامات صهیونیست از عملیات این ژریم در مرز لبنان با فلسطین اشغالی استقبال کردند اما تعدادی از این علمیات انتقاد کرده و گفتند جبهه غزه مهم‌تر است و باید به آن پرداخت.

العالم - فسطین اشغالی

 رژیم صهیونیستی سه‌شنبه (دیروز/13 آبان) از آغاز عملیاتی موسوم به «سپر شمالی» خبر داد و گفت این عملیات برای آنچه کشف تونل‌های حزب‌الله نامید، انجام می‌شود.

واکنش مقامات و شخصیت‌های صهیونیست درباره این عملیات متفاوت بوده است، برخی آن را تأیید و برخی آن را رد کردند.

بر اساس گزارش وبگاه صهیونیستی «عکا»، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی از این عملیات انتقاد کرد و گفت جبهه غزه بسیار خطرناک‌تر از تونل‌های حزب‌الله است. هیچ  نیاز محسوسی برای برخورد با این تونل‌ها حس نمی‌شود، جبهه غزه مهم‌تر و خطرناک‌تر است و باید در ابتدا فکری به حال آن کرد.

«رونی دانیال» تحلیلگر امور نظامی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز فایده‌بخشی این عملیات را کم دانست و ادعا کرد حزب الله از حفر تونل‌ها دست برنخواهد داشت زیرا هدف اعلام شده‌اش، اشغال الجلیل است.

«گلعاد ‌آردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت مسئولیت آنچه از اکنون رخ می‌دهد بر عهده دولت لبنان است و آن را در خطر هم قرار می دهد.

«عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی از بیم و ترس خود نسبت به واکنش حزب‌الله خبر داد اما با این حال مدعی شد: عملیات سپر شمالی برای امنیت اسرائیل مهم و ضروری و هدف از آن کشف تونل‌های حزب‌الله و تخریب آن است؛ تونل‌هایی که ممکن است از آنها برای اشغال شهرهای اسرائیلی در نزدیکی مرز مورد استفاده قرار بگیرد.

«میری رِگِو» وزیر فرهنگ و ورزش از این عملیات استقبال کرد و ادعا کرد برای حمایت از صهیونیست‌های ساکن در مرزهای شمالی، ضروری است.

«موتی یوگِو» عضو کمیته خارجی و امنیتی «کنست» انجام عملیات علیه تونل‌های ادعایی حزب‌الله را ضروری دانست و ادعا کرد: این حق اسرائیل است که از خودش دفاع کند و وظیفه دولت است که تمام اقدامات برای حمایت از شهروندان را انجام دهد.

«یولی ادلشتاین» رئیس کنست هم از این عملیات استقبال کرد و گفت نیروهای صهیونیست در حال انجام مأموریتی مهم هستند.

«جدعون ساعر» وزیر سابق صهیونیستی  بر ضرورت خروج فوری رژیم صهیونیستی از عملیات سپر شمالی تأکید کرد.

«اسرائیل کاتص» وزیر ارتباطات و اطلاعات رژیم صهیونیستی از این عملیات حمایت و ادعا کرد نتانیاهو و ارتش علیرغم فشارهای بسیار، عملیات درست را فرماندهی می‌کنند.  

«یائیر لاپید» عضو کنست خواست از جبهه غزه غافل نشود و گفت پرداختن به شمال به معنای نادیده گرفتن جنوب نیست.

«شمرت مئیر» متخصص امور نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد آنچه اکنون در مرزهای شمالی در حال اتفاق است فرصت رویارویی در جنوب (غزه) را نه تنها کم نمی‌کند بلکه بالا هم می‌برد.

وی ادامه داد دلیل اصلی عدم ورود ارتش رژیم صهیونیستی به عملیات نظامی علیه نوار غزه در درگیری اخیر، نبود پایانی خوب برای این درگیری بود زیرا تل‌آویو اهدافی واقعی برای آن مشخص نکرده بود.

«یوئل حسون» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی و رئیس هیأت حزب اتحادیه صهیونیست در کنست اعلام کرد نتانیاهو برای فرار از محکوم شدن در پرونده‌های فساد دولتی و مالی، عملیات نمایشی ارتش در مرز لبنان را به‌راه انداخته است.

«یووال اشتاینتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هم ادعا کرد حزب‌الله و حماس می‌خواهند قدرت خود را افزایش دهند اما تل‌آویو تلاش می‌کند جلوی این موضوع را بگیرد؛ اکنون عملیاتی گسترده در جریان اما اگر نیاز باشد تل‌آویو به سمت درگیری در چند جبهه خواهد رفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها