حق پاسخ سودان به تجاوز صهيونيستها محفوظ است

حق پاسخ سودان به تجاوز صهيونيستها محفوظ است
شنبه 20 آبان 1391 - 08:18

خارطوم (العالم) ـ رئيس سابق كميسيون امنيت و دفاع در پارلمان سودان تأكيد كرد كه كشورش، حق پاسخ به تجاوز صهيونيست ها به كارخانه نظامي در خارطوم را براي خود محفوظ مي داند.

سرتيپ جلال تاور شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با تأكيد بر اينكه سودان از مشكلات اساسي رنج مي برد كه عامل اصلي آن دخالت هاي بيگانگان در امور داخلي آن است، گفت: عمر البشير رئيس جمهور سودان مواضع محكمي در برابر تجاوز رژيم صهيونيستي اتخاذ و تاكيد كرد كه سودان حق پاسخ به اين اقدام صهيونيست ها را براي خود محفوظ مي داند.

وي افزود: دشمنان سودان همه امكانات و توانايي هاي داخلي آن را هدف قرار داده اند كه يكي از اين دشمنان، رژيم صهيونيستي است كه در آرزوي تسلط بر سرزمين نيل تا فرات است و اين رژيم با همه كشورهاي همسايه و ساير كشورهاي آفريقايي به جز سودان رابطه برقرار كرده است.
رئيس سابق كميسيون امنيت و دفاع در پارلمان سودان درباره روش پاسخ كشورش به تجاوز رژيم صهيونيستي گفت: پاسخ ها مخفيانه خواهد بود و نمي توان آنها را اعلام كرد.
وي افزود: بي ترديد اقدام سودان به صورت ارسال هواپيما به سرزمين هاي اشغالي با هدف بمباران اهدافي در آن نخواهد بود. زيرا امكانات رژيم صهيونيستي در برابر امكانات ما پيشرفته است و به راحتي هر گونه هواپيماهاي ما را در آسمان شناسايي خواهد كرد. اما دولت سودان، روش پاسخ به اين اقدام تجاوزكارانه را در زمان مناسب تعيين خواهد كرد.
تاور با تأكيد بر ضرورت اجماع ملي در سودان در زمينه پاسخگويي به تجاوز اخير رژيم صهيونيستي تصريح كرد: اسرائيل بدون هماهنگي و مشورت با هم پيمانانش به ويژه آمريكا، اقدام به حمله به هيچ نقطه اي در دنيا نخواهد كرد و به تنهايي وارد عرصه نخواهد شد. يادآور مي شود چهار هواپيماي رژيم صهيونيستي دوم آبان ( 23 اكتبر) كارخانه توليد سلاح يرموك در خارطوم را بمباران كردند كه در نتيجه اين تأسيسات تخريب شد. tt-9-18:06 

پربیننده ترین خبرها