رئیس مجلس ملی پاکستان در دومین کنفرانس مبارزه با تروریسم:

تروریسم باید از ریشه خشکانده شود/ گسترش همکاری جهت برقراری امنیت در منطقه ضروری است

تروریسم باید از ریشه خشکانده شود/ گسترش همکاری جهت برقراری امنیت در منطقه ضروری است
شنبه 17 آذر 1397 - 10:50

رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: گسترش همکاری کشورهای منطقه جهت برقراری امنیت ضروری است.

العالم - ایران / سیاسی

اسد قیصر، رئیس مجلس ملی پاکستان صبح امروز (شنبه، 17 آذر ماه) در دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور آسیایی پیرامون چالش های تروریسم و ارتباطات درون منطقه ای با اشاره به اهمیت و جایگاه این کنفرانس در شرایط کنونی، گفت: خرسندم که امروز در این نشست و اجلاس مهم و باشکوه شرکت میکنم و در اینجا باید از میزبانی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر کنم.

وی ادامه داد: کشور پاکستان سال گذشته مفتخر به میزبانی کنفرانس مبارزه با تروریسم بود و حال پس از یک سال فرصت مناسبی است که در این کنفرانس موضوعات مهم از جمله مبارزه با تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس مجلس ملی پاکستان با بیان اینکه تروریسم باید از ریشه خشکانده شود، گفت: به طور حتم کشورهایی مانند ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، چین و روسیه به عنوان روح و روان قاره آسیا محسوب شده و سرشار از منابع انسانی، منابع طبیعی و موقعیت استراتژیک هستند و قطعاً این مسئله موجب تأثیر و ایجاد رابطه با سایر نقاط جهان میشود.

وی ادامه داد: قطعاً فرهنگ و زبان کشورها جزو دارایی های ارزشمند قاره آسیا محسوب می شود و کشورهای مذکور همانند این مسائل و موضوعات در سایر حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش اساسی ایفا می کنند.

قیصر تصریح کرد: در دو دهه گذشته منطقه شاهد بحران تروریسم بوده و متأسفانه به علت وجود فقر و گرسنگی و ناامنی تروریسم در این منطقه بال و پر گرفته است و نسل جوان نیز فریب دروغ های تروریست ها را خورده اند و در این عرصه متأسفانه با نیت های بدخواهانه شاهد از هم گسیختگی هستیم از این رو قلم تاریخ متن مهربانانه ای برای منطقه ما نخواهد نوشت.

وی تصریح کرد: پاکستان در خصوص مبارزه با تروریسم جهت گیری کرده و در این عرصه اقدامات و عملیات های موفقیت آمیزی را برای مبارزه با تروریسم صورت داده و موفق شده ایم در این رابطه از شر تروریست ها رها شویم. از طرف دیگر علمای ما نیز هر کدام از گروه ها و اقدامات تروریستی که به نام دین صورت گرفته را رد کرده اند که این خود در کاهش موفقیت گروه های تروریستی تأثیر گذاشته است.

رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: در شرایط کنونی منطقه وضعیت حساس و ویژه ای دارد اما با این وجود اقدامات و روابط و همکاری های مشترک بسیار کم است و این مسئله از شکوفایی منطقه ای جلوگیری می کند. در شرایط کنونی پاکستان پروژه های مهمی را از جمله خط انتقال گاز ایران – پاکستان را دنبال می کند و خوشبختانه زیرساخت های جاده ابریشم به سرعت در حال انجام است.

قیصر تصریح کرد: امروز کشور پاکستان در سازمان های همکاری اقتصادی و سیاسی در منطقه و عرصه بین الملل نقش پررنگی ایفا می کند. حال به طور حتم برای حل کردن و ریشه کن کردن فقر در منطقه چاره ای جز همکاری مشترک نداریم. از این رو همکاری و روابط بهتر جهت برقراری امنیت در منطقه بسیار ضروری است.

رئیس مجلس ملی پاکستان با اشاره به برعهده گرفتن ریاست کنفرانس توسط دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اطمینان دارم که مجلس ایران می تواند بهترین نتایج را برای این کنفرانس محقق کند.

خبرگزاری خانه ملت

پربیننده ترین خبرها