انتشار فیلم بدرفتاری پلیس فرانسه با دانش آموزان در فضای مجازی دردسرساز شد/ خشم فرانسوی ها باردیگر زبانه کشید

شنبه 17 آذر 1397 - 12:28

یک فیلم ویدئویی از بدرفتاری پلیس فرانسه با دانش آموزان معترض دبیرستانی در "مانته لا ژولی" در غرب پاریس موجب واکنش و خشم گسترده در این کشور شد.

العالم ـ اروپا

به گزارش روز شنبه فرانس 24، این فیلم که نشان می دهد دانش آموزان در زمینی گل آلود روی زمین زانو زده اند ازپنجشنبه شب در فضای مجازی منتشر شد. در این فیلم ردیف هایی از دانش آموزان با کوله پشتی مدرسه دیده می شوند که دست شان را بالای سر گذاشته و روی زمین زانو زده اند، در حالی که ماموران پلیس با لباس های ضد شورش و باتون بالای سر آنها هستند. در این فیلم صدایی شنیده می شود که می گوید: اکنون این کلاسی است که می داند چگونه رفتار کند.
همزمان با اعتراض در دبیرستان های فرانسه ، بیش از 700 دانش آموز تنها در روز پنجشنبه در فرانسه بازداشت شدند. دانش آموزان با الهام از جنبش 'جلیقه زردها' خشم خود را به اصلاحات امانوئل مکرون در بخش آموزش نشان می دهند.
در 'یوولین' 151 نفر در برابر دبیرستان 'سنت اگزوپری' بازداشت شدند . این افراد به گفته رئیس پلیس به دست داشتن در یک 'تجمع مسلحانه' متهم شده اند. در این ناآرامی ها دو خودرو به آتش کشیده شد . بین 200 تا 300 دبیرستان در فرانسه از اول هفته گذشته تاکنون تحت محاصره نیروهای پلیس قرار گرفتند که این امر به خرابکاری و آتش زدن خودروها و درگیری بین پلیس و دانش آموزان دامن زد.
به گزارش ایرنا به نقل از فرانس 24، واحد راستی آزمایی حقایق خبرگزاری فرانسه صحت ویدئوی منتشر شده در رسانه های اجتماعی را تائید کرده است. خبرنگاران محلی در صحنه نیز فیلم های دیگری از زوایای دیگر این واقعه تهیه کرده اند.
مقام های فرانسه خود را برای سومین هفته از درگیری ها آماده می کنند. برج ایفل در پاریس روز شنبه به علت نگرانی های امنیتی تعطیل خواهد بود و از مغازه ها در برخی مناطق پاریس خواسته شده که تعطیل باشند و از خود محافظت کنند.

پربیننده ترین خبرها