یک خبر چند خط تحلیل؛

آيا انصارالله الحدیده را به هادی تسلیم خواهد کرد؟

آيا انصارالله الحدیده را به هادی تسلیم خواهد کرد؟
شنبه 17 آذر 1397 - 13:25

العالم _ یمن

خبر:

  • با گذشت سه روز از آغاز مذاکرات انصارالله با نمایندگان منصور هادی در سوئد همچنان داغ ترین مباحث متوجه سرنوشت الحدیده است.


تحلیل:

  • ائتلاف پیش از این به کرات و به ویژه طی چند ماه اخیر و در قالب دو عملیات کاملا حساب شده و پر حجم کوشید تا با اشغال بندر استراتژیک الحدیده انصارالله را در محاصره کامل زمینی، هوایی و دریایی قرار دهد اما ناکام ماند. اینک و در شرایط جدید می کوشد تا در قالب مذاکرات و به روش های مسالمت آمیز این مساله را عملیاتی کند. بدیهی است انصارالله و مردم یمن چنانکه پیشتر خط قرمز مذاکرات را حفظ استقلال یمن اعلام کرده بودند اینک و در شرایط جدید نیز به آن ملتزم خواهند بود و بندر الحدیده را چنانکه در جنگ تسلیم نکردند همچنان و در مذاکره تسلیم نخواهند کرد.
  • نظر به اینکه هم هادی، هم امارات، هم سعودی و هم غرب کاملا مطمئن هستند که در نگاه انصارالله هیچ گاه و به هیچ وجه مساله الحدیده روی میز مذاکره و معامله قرار نخواهد گرفت به نظر می رسد طرح این موضوع و تاکید بر آن از سوی نمایندگان هادی به این خاطر باشد که با تمرکز بر این مساله انصارالله را به کوتاه امدن از مواضع و البته دادن امتیاز در عرصه های دیگر وادار کنند.
  • اگر چه بناست مذاکرات سوئد بلند مدت باشد و انتظار حصول توافق کامل در خصوص همه ابعاد بحران یمن در جلسات چند روزه جاری بسیار دور از ذهن به نظر می رسد اما تاکید و اصرارهای غیر منطقی نمایندگان هادی بر مواردی چون رفع حصر از فرودگاه صنعا مشروط به نشستتن هواپیماها در عدن و تفتیش آنها قبل از صنعا و... دورنمای این مذاکرات را روشن و منتج به نتیجه معرفی نمی کند.

پربیننده ترین خبرها