امیرعبداللهیان در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

کنفرانس روسای مجالس کشورهای آسیایی، آینه تمام نمای شکست آمریکا در اشاعه ایران هراسی

کنفرانس روسای مجالس کشورهای آسیایی، آینه تمام نمای شکست آمریکا در اشاعه ایران هراسی
شنبه 17 آذر 1397 - 14:03

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: برگزاری اجلاس روسای مجالس 6 کشور آسیایی نشان دهنده این است که تلاش های آمریکا برای به انزوا کشیدن ایران و ایران هراسی هیچ نتیجه ای ندارد

العالم-ایران/ سیاسی

"حسین امیرعبداللهیان" دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین المللی طی مصاحبه ای اختصاصی با شبکه العالم توضیحاتی را درخصوص دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور آسیایی که هم اکنون در تهران در حال برگزاری است، ارائه کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری این اجلاس در شرایط کنونی اهدافی را دنبال می کند؛ تمرکز و توجه بیشتر بر روی چالش های مبارزه با تروریسم در منطقه و فراهم آوردن شرایط افزایش همکاری های بین منطقه ای در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با هدف ایجاد توسعه و رفاه اقتصادی در بین این کشورها اهدافی است که این نشست در پی دست یابی به آن است.

دستیار ویژه رئیس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در ادامه تصریح کرد: در واقع مبارزه با تروریسم از منظر توسعه اقتصادی و مبارزه با فقر و مواد مخدر از دیگر اهدافی است که در این اجلاس مطرح می شود و پیام مهم این اجلاس داشتن منطقه قوی و داشتن همکاری های گسترده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه است.

وی تاکید کرد: برگزاری این اجلاس نشان دهنده این است که تلاش های آمریکا برای به انزوا کشیدن ایران و ایران هراسی هیچ نتیجه ای ندارد و برگزاری این نشست نمونه بسیار کوچکی است از هماهنگی ها، نشاط و حرکت جمهوری اسلامی ایران در راه تعامل با همه دنیا بویژه همسایگان.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: پیام ما در خلال برگزاری این اجلاس این است که سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست خورده است و کشورهای منطقه با همکاری و همیاری در آینده نزدیک تحولات مهمی را ایجاد خواهند کرد و منطقه ما شاهد ترتیبات جدیدی در حوزه های امنیتی و سیاسی و در سایه همکاری همه جانبه یک منطقه قوی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: یکی از نکاتی که در بیانیه پایانی این اجلاس که 29 بند دارد مورد تاکید همه هیئت ها قرار گرفته است این است که مراکز ملی مبارزه با تروریست در کشورهای عضو این اجلاس باید اقدامات عملی بیشتری انجام دهند و توصیه رؤسای پارلمان ها و این اجلاس به دولت ها و سرویس های امنیتی این خواهد بود که توصیه های این اجلاس را تبدیل به قانون کنند و دولت ها و دستگاه های اجرایی اقدامات عملی را سازمان دهی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها