ترامپ با بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری 2019 پنتاگون موافقت کرد

ترامپ با بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری 2019 پنتاگون موافقت کرد
دوشنبه 19 آذر 1397 - 09:55

یک مقام آمریکایی خبر داد «دونالد ترامپ»، با بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری درخواستی وزارت دفاع برای سال مالی 2019 موافقت کرده بنابراین لایحه دولت باید در انتظار موافقت مجلس نمایندگان بماند.

العالم- آمریکا

یک هفته بعد از انتقاد رئیس‌جمهور آمریکا از «مسابقه تسلیحاتی» کشورش با روسیه و چین و صرف مبلغ ۷۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ برای این کار، اکنون منابع خبری می‌گویند، «دونالد ترامپ» با بودجه درخواستی ۷۵۰ میلیارد دلاری پنتاگون برای سال مالی ۲۰۱۹ موافقت کرده است.

به نوشته «سی‌ان‌ان»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از رایزنی‌های اخیر وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح به همراه روسای کمیته‌های امور مسلح مجالس سنا و نمایندگان این کشور، نظر مساعد خود را با درخواست پنتاگون برای بودجه دفاعی ۷۵۰ میلیارد دلاری سال مالی ۲۰۱۹ اعلام کرد.

این بودجه در قالب لایحه پیشنهادی دولت باید در اختیار نمایندگان کنگره آمریکا قرار گیرد و قانونگذاران این قوه درباره تصویب یا عدم تصویب آن تصمیم‌گیری کنند.

سال مالی در آمریکا از اول اکتبر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۰ سپتامبر سال بعد میلادی ادامه دارد.

موافقت «دونالد ترامپ» با بودجه درخواستی پنتاگون در حالی صورت گرفت که او دوازدهم آذر از مسابقه تسلیحاتی کشورش با روسیه و چین به شدت انتقاد کرد و صرف هزینه‌های هنگفت واشنگتن در سال جاری را «دیوانگی» خوانده بود.

او در توییتی نوشت: «مطمئنم که در آینده با رئیس جمهور چین همراه با رئیس جمهور روسیه مذاکرات متوقف شده در زمینه موضوع مهم و غیر قابل کنترل مسابقه تسلیحاتی را آغاز می‌کنیم. آمریکا در سال جاری ۷۱۶ میلیارد دلار در این زمینه هزینه کرده است. این دیوانگی است».

بنا بر گزارش پایگاه آمریکایی «مانی کنترل»، ترامپ که با شدیدترین کسری بودجه در ۶ سال اخیر مواجه است، اوایل سال جاری به کابینه خود گفته بود که برای کاهش هزینه‌های سازمان‌های دولتی تا ۵ درصد، پیشنهاداتی ارائه کنند البته او گفته بود که ارتش از این موضوع مستثنی است».

پیشتر رسانه‌های آمریکایی درباره رقم درخواستی احتمالی بودجه سال ۲۰۱۹ پنتاگون رقم ۷۳۳ میلیارد دلار را گمانه‌زنی کرده بودند البته خود ترامپ ماه اکتبر رقم ۷۰۰ میلیارد دلار را عنوان کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها