در طول یک هفته گذشته

455 نظامی و مزدور سعودی در یمن کشته شدند

455 نظامی و مزدور سعودی در یمن کشته شدند
دوشنبه 19 آذر 1397 - 11:19

 'ارتش و کمیته های مردمی' یمن از کشته و زخمی شدن 455 نظامی سعودی و مزدوران آن و خنثی کردن 13 عملیات پیشروی آنها در اطراف شهر 'نهم' ظرف کمتر از یک هفته خبر داد.

العالم - یمن

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری یمن ( سبا)، یک منبع نظامی گفت: نظامیان و مزدوران سعودی در شش روز گذشته 13 عملیات پیشروی به سمت شهر نهم اجرا کردند که همگی توسط نیروهای ارتش یمن خنثی و طی آن 455 تن از آنها کشته و زخمی شدند .

این منبع که نامش ذکر نشده، افزود: تعدادی از زخمی های سعودی و مزدوران آنها در بیمارستان های 'مارب' و نهم بستری شده اند و هنوز دهها جسد متجاوزان در جبهه های جنگ روز زمین افتاده است.

وی اضافه کرد: مزدوران سعودی صبح امروز نیز با حمایت توپخانه در تلاش برای پیشروی به سمت مواضع ارتش و کمیته های مردمی در منطقه 'التباب السود' بودند که با مقابله نیروهای ارتش مجبور به فرار شده و دهها کشته و زخمی برجا گذاشتند.

وی ادامه داد که دشمن متجاوز در تلاش برای جبران شکست خود با استفاده از سلاح ممنوعه اقدام به شلیک موشک های خوشه ای به سوی شهر نهم کردند.

'یحیی سریع' سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن نیز به 'سبا' گفت: نظامیان و مزدوران سعودی همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات صلح در سوئد اقدام به تشدید حملات خود در مناطق مختلف یمن کرده و دیروز 15 بار شهرهای نهم و ساحل غربی و 'صعده' را با توپخانه گلوله باران کردند.

** حملات نظامیان و مزدوران سعودی در جبهه عسیر دفع شد
خبرگزاری یمن گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با دفع حملات نظامیان سعودی به سمت گذرگاه 'عسیر' شماری از آنها را کشته و زخمی کردند.

یک منبع نظامی گفت: نیروهای یمنی با اجرای عملیاتی در گذرگاه 'علب' که بیش از ده ساعت به طول انجامید، متجاوزان سعودی را مجبور به عقب نشینی از مواضع خود کردند.

وی افزود: یگان های ارتش و کمیته های مردمی یمن در این عملیات یک بلدوزر نظامی متجاوزان و چند خودروی نظامی آنها را در گذرگاه علب منهدم کردند.

یمن بیش نزدیک به چهار سال است که زیر حملات همه جانبه ائتلاف متجاوز سعودی با استفاده از سلاح های ساخت کشورهای غربی قرار دارد و در جریان آن بیش از 13 هزار یمنی کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها