نامه اتحادیه عرب به رئیس جمهور جدید برزیل

انتقال سفارت برزیل به قدس بر روابط دو طرف تاثیر می گذارد

انتقال سفارت برزیل به قدس بر روابط دو طرف تاثیر می گذارد
سه شنبه 20 آذر 1397 - 07:57

اتحادیه عرب در نامه به «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور جدید برزیل به وی اطلاع داده است که انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس بر روابط این کشور با اتحادیه عرب تاثیر خواهد گذاشت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری رویترز، در این نامه که احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب آن را به وزارت خارجه برزیل ارسال کرده، تصریح شده : تصمیم برای انتقال سفارت یک تصمیم حاکمیتی است اما شرایط اسرائیل غیرعادی می باشد از این جهت که رژیمی است با اعمال قدرت سرزمین های فلسطینی از جمله قدس شرقی را اشغال کرده است.

در ادامه این نامه آمده است: انتقال سفارت به قدس نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت است.

در همین رابطه، یک دیپلمات عرب به رویترز گفته است: قرار است که سفرای عرب روز سه شنبه در برازیلیا برای بررسی برنامه بولسونارو در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس باهم دیدار کنند.

این دیپلمات که خواسته نامش ذکر نشود افزوده است: جهان عرب احترام زیادی برای برزیل قائل است و ما می خواهیم نه تنها این روابط حفظ شود بلکه به بهبود و گسترش این رابطه بپردازیم اما انتقال سفارت به قدس بر این رابطه لطمه می زند.

رئیس جمهوری جدید برزیل در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش از انتقال سفارت این کشور به قدس در صورت پیروزی در انتخابات خبر داده بود.

بولسونارو از حامیان سرسخت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال گذشته با شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، دستور انتقال سفارت کشورش در فلسطین اشغالی به این شهر را صادر کرد.

به دنبال این تصمیم ترامپ که مخالفت جهانی را در پی داشت، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی اردیبهشت ماه سال جاری از تل آویو به قدس منتقل شد.

شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه 14 عضو دیگر این شورا محکوم اما قطعنامه مربوطه با رای مخالف آمریکا وتو شد.

پس از آن مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع رای به محکومیت تصمیم انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس داد.

پربیننده ترین خبرها