جهانگیری از طرح توسعه بندر شهید رجایی دیدن کرد

جهانگیری از طرح توسعه بندر شهید رجایی دیدن کرد
سه شنبه 20 آذر 1397 - 13:37

معاون اول رییس جمهوری روز سه شنبه به همراه شماری از مسوولان ملی و استانی از مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی هرمزگان دیدن کرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در آیین بازدید معاون اول رییس جمهوری از این طرح گفت: طرح توسعه بندر شهید رجایی دارای سه مرحله است که مرحله نخست آن با طول اسکله 870 متر، 10 سال قبل به بهره برداری رسید.
«الله مراد عفیفی پور» افزود: مرحله دوم این طرح نیز مربوط به یال های شرقی و غربی با مجموع اسکله هایی به طول دو هزار و 200 متر است که با نصب تجهیزات مربوطه در این مرحله، اکنون ظرفیت بندر شهید رجایی به 5.7 میلیون تی ای یو کانتینر رسیده است.
وی بیان کرد: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز عملیات اجرایی آن در اسفند سال گذشته با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، که با تکمیل این طرح ساخت سه پست اسکله با آبخور 17.5 متر در آن، ظرفیت کانتینری سالانه این بندر به 8 میلیون تی ای یو کانتینر افزایش می یابد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: در این طرح با ساخت یک هزار و 400 متر اسکله و محوطه سازی به میزان حدود 112 هکتار، کشتی های بزرگ کانتینربر در بندر شهید رجایی پهلو می گیرند.
وی بیان داشت: اسکله های مرحله سه طرح توسعه بندرشهید رجایی دارای قابلیت پذیرش کشتی های دارای ظرفیت 18 هزار و 400 تی ای یو کانتینر را دارد.
بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه 100 میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی 58 درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، 43 درصد عملیات جابه جایی فرآورده های نفتی و 85 درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهوری که از روز دوشنبه وارد هرمزگان شده علاوه بر دیدار با مردم کوشا احمدی ، نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان، افتتاح بزرگترین آب شیرین کن کشورو نیروگاه برق هرمز در ادامه از صنایع غرب و همچنین مجتمع کشتی سازی دیدن می کند.
دراین سفر 2 روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، رییس بنیاد مستعضفان و وزرای نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی جهانگیری را همراهی می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها