دفتر حمایت از پناهندگی اروپا:

شهروندان سوری و عراقی بیشترین متقاضیان دریافت پناهندگی هستند

شهروندان سوری و عراقی بیشترین متقاضیان دریافت پناهندگی هستند
سه شنبه 20 آذر 1397 - 18:37

'دفترحمایت ازپناهندگی اروپا(EASO)'اعلام کرد که شهروندان سوریه، افغانستان و عراق بیشترین متقاضیان دریافت پناهندگی از کشورهای این قاره را در ماه اکتبر(مهر-آبان)تشکیل می دادند.

العالم - اروپا

'دفترحمایت ازپناهندگی اروپا(EASO)'اعلام کرد که مجموعا بیش از 60 هزار و 500 نفر در ماه اکتبر از دفتر این آژانس درخواست پناهندگی کرده اند.

بنابر این گزارش، از 10 ملیت اصلی متقاضی پناهندگی در ماه اکتبر، بیشترین افزایش ماهانه مربوط به شهروندان گرجستان (43٪)، ونزوئلا(32٪) و آلبانی (31٪) بوده است.

این خبر می افزاید: درماه اکتبر(مهر- آبان)شمار متقاضیان درخواست پناهندگی از اروپا حکایت از افزایش شمار ایرانی ها و ترکیه ای ها دارد.

بر اساس آمار این آژانس، 3هزار و 170 ایرانی در ماه اکتبر(مهر-آبان) برای پناهندگی از اتحادیه اروپا درخواست خود را طرح کرده اند که بیشترین تعداد از دو سال پیش است. بیش از یک سوم از متقاضیان ایرانی در شش ماه گذشته این پناهندگی را دریافت کرده اند.

در این ماه تعداد متقاضیان ترکیه ای ثبت نام شده نیز به 2هزار و 600 تن رسید. در طول شش ماه گذشته، حدود 44 درصد از متقاضیان ترک نیز این پناهندگی را دریافت کرده اند.

دفتر حمایت از پناهندگی اروپا، آژانسی برای تنظیم مقررات وتقویت همکاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد پناهندگی، بهبود اجرای سیستم پناهندگی اروپا تحت قوانین اتحادیه اروپاست.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها