ترامپ علی‌رغم درخواست‌های کنگره قصد دارد همچنان از محمد بن سلمان حمایت کند

ترامپ علی‌رغم درخواست‌های کنگره قصد دارد همچنان از محمد بن سلمان حمایت کند
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 08:10

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری رویترز گفت علی‌رغم نتیجه‌گیری سازمان سیا درخصوص صدور دستور قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی از سوی محمد بن سلمان او قصد دارد همچنان به حمایت از ولی‌عهد این کشور ادامه دهد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری رویترز گفت علی‌رغم نتیجه‌گیری سازمان سیا درخصوص صدور دستور قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی از سوی محمد بن سلمان و درخواست‌های کنگره درباره محکوم کردن او قصد دارد همچنان به حمایت از ولی‌عهد این کشور ادامه دهد.

ترامپ از اظهارنظر درباره دخالت محمد بن سلمان در این قتل امتناع کرد؛ اما با گذشت بیش از دو ماه از آن رخداد، آشکارترین نشانه‌های حمایت از او را به نمایش گذاشت.

وی در مصاحبه‌ای که در دفتر بیضی کاخ سفید انجام شد در این خصوص گفت: «او رهبر عربستان سعودی است. آن‌ها متحد بسیار خوبی بوده اند.»

این درحالی است که برخی منابع نزدیک به دادگاه سلطنتی عربستان به رویترز گفته اند تعدادی از اعضای خاندان سلطنتی این کشور می‌کوشند مانع از انتخاب محمد بن سلمان به عنوان رهبر عربستان سعودی شوند. ترامپ در این خصوص گفت: «من چنین چیزی نشنیده ام. صادقانه بگویم نمی‌توانم درباره این موضوع اظهارنظر کنم چون چنین چیزی را نشنیده ام. برعکس، شنیده ام که پایه‌های قدرت او بسیار مستحکم است.»

ترامپ همچنین گفت امیدوار است سناتورها قانونی را بر ضد فروش سلاح به عربستان سعودی تصویب نکنند. او به شدت می‌کوشد پس از ماجرای قتل خاشقچی از قراردادهای فروش سلاح به عربستان حفاظت کند. رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفت: «و واقعاً امیدوارم آن‌ها این پیشنهاد را که سعودی‌ها صدها میلیارد دلار را به روسیه و چین بفرستند مطرح نکنند.»

وی درباره جنگ یمن نیز گفت: «درباره یمن نگرش بازتری دارم چون، بی‌پرده بگویم، از آنچه در یمن رخ می‌دهد متنفرم. اما حل این مشکل به مشارکت نیاز دارد. مایلم ببینم ایران هم از یمن خارج می‌شود چرا که فکر می‌کنم آن‌ها چنین کاری خواهند کرد.»

پربیننده ترین خبرها