احداث دیدبان مرزی آمریکا در شمال سوریه برای جدا کردن تُرک ها و کُردها!

احداث دیدبان مرزی آمریکا در شمال سوریه برای جدا کردن تُرک ها و کُردها!
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 12:16

پنتاگون اعلام کرد که در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه ایست های کنترل و نقاط کنترل مرزبانی برای جلوگیری از درگیری ارتش ترکیه و کُردهای مسلح برخوردار از حمایت آمریکا احداث کرده است.

العالم - سوریه

این در حالیست که آنکارا از واشنگتن خواسته بود که از احداث ایست های کنترل و نقاط مرزبانی در نزدیکی مرزهای ترکیه خودداری کند.

راب مانینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد : به دستور جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا، ایست های کنترل در مرزهای شمال شرقی سوریه برای رفع نگرانی های امنیتی ترکیه – متحد ما در ناتو – احداث کرده ایم.

مانینگ گفت: ما متوجه نگرانی های امنیتی ترکیه هستیم و به همکاری های خود با آنکارا برای برقراری آرامش در شمال شرق سوریه ادامه می دهیم.

آنکارا اعلام کرد که روز جمعه گذشته از آمریکا خواسته بود که از احداث ایست های کنترل در نزدیکی مرزهای ترکیه خوداری کند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد : "خلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه در دیدار با "جیمز جفری" نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، در آنکارا این درخواست را به وی ابلاغ کرده بود.

آکار با تصمیم آمریکا برای احداث ایست های کنترل شدیداً مخالفت کرده بود. آمریکا ادعا می کند که هدفش از احداث ایست های کنترل حصول اطمینان از عدم عقب نشینی قسد از میادین درگیری با داعش است. تشکیلات شبه نظامی "نیروهای سوریه دمکراتیک" (قسد) شامل گروه های مسلح کُرد و عرب می شود و از حمایت آمریکا برخوردار است.

وزیر دفاع ترکیه بار دیگر از آمریکا خواسته است که به همکاری خود با تشکیلات شبه نظامی کُرد "یگان های دفاع از خلق" پایان دهد زیرا به گفته وی؛ آنکارا نخواهد پذیرفت که "گذرگاهی تروریستی" در نزدیکی مرزهایش ایجاد شود.

روسی الیوم

پربیننده ترین خبرها