باباجی افغانستان از کنترل طالبان خارج شد

باباجی افغانستان از کنترل طالبان خارج شد
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 14:17

نیروهای امنیتی افغانستان، منطقه باباجی شهر لشکرگاه این کشور را طی عملیاتی بعد از سه سال از اشغال نیروهای طالبان خارج کردند.

العالم- آسیا

به نقل از طلوع نیوز، ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان سرانجام توانستند بعد از یک هفته عملیات نظامی متداوم به‌طور کامل منطقه باباجی شهر لشکرگاه را از کنترل نیروهای شورشی طالبان خارج کرده و تمام مین‌های جاسازی شده در این منطقه نیز منهدم شدند.

به گفته مقامات افغانی، اگرچه نیروهای طالبان به‌طور کامل از منطقه باباجی رانده شدند اما همچنان عملیات پاک‌سازی در برخی از مناطق شهری ادامه دارد.

منطقه باباجی شهر لشکرگاه به مدت سه سال تحت کنترل دائم نیروهای طالبان قرار داشت که بعد از عملیات پیروزمندانه نیروهای امنیتی افغانستان به‌طور کامل آزاد شد.

طبق سخنان عبدالله رئیس پلیس مرزی، در عملیات پیروزمندانه روز گذشته علاوه بر آزادی منطقه باباجی ما توانستیم تلفات سنگینی بر دشمن وارد کنیم.

محمد جان یکی دیگر از نیروهای پلیس مرزی گفت، در عملیات باباجی تعداد زیادی از مین‌های جاسازی شده در این شهر منهدم و وضعیت و زندگی مردم در حال عادی است.

به گفته محمد یاسین خان فرمانده هلمند، طی یک ماه گذشته، 251 عضو طالبان در هلمند کشته و شمار زیاد، دیگر زخمی شدند. وی افزود، در جریان عملیات هفته جاری، مناطق باباجی شهر لشکرگاه، شهرهای نادعلی، کوفکه، نوآباد، سپین جومات ولسوالی گرشک، مالگیر، آب پاشک و برخی مناطق دیگر از وجود طالبان پاک‌سازی شدند.

به گزارش شبکه آریا نیوز افغانستان، محمد یاسین فرمانده هلمند در یک نشست با اعضای شورای نظامی این استان گفت در دو ماه گذشته، عملیات شبانه و حملات هوایی را بر مراکز تحت کنترل طالبان افزایش داده‌اند.

فرمانده هلمند همچنان شمار تلفات شورشیان را در این مدت بی‌سابقه دانست و ادعا کرد که شورای نظامی این گروه از بین رفته است.

در عین حال عبدالرزاق یعقوبی فرمانده امنیتی هلمند گفت که در چند ماه گذشته، تلفات نیرو‌های افغان در جریان عملیات خیلی کاهش یافته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها