در پی حمله مسلحانه در استراسبورگ؛

ترامپ: امنیت مرزی آمریکا باید تقویت شود

ترامپ: امنیت مرزی آمریکا باید تقویت شود
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 19:37

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تیراندازی در بازار کریسمس شهر استراسبورگ فرانسه را به تامین بودجه امنیت مرزی کشورش ارتباط داد و سعی کرد از این مساله برای تحقق هدف خود در بخش مرزی گروکشی کند.

العالم - آمریکا

ترامپ روز چهارشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: یک حمله تروریستی بسیار بد دیگر در فرانسه روی داد. قصد داریم مرزمان را هرچه بیشتر تقویت کنیم. چاک و نانسی باید با مساله تقویت امنیت مرزی موافقت کنند.
توییت ترامپ در پی نشست سه شنبه شب وی با «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا که احتمالا حزب وی اکثریت را در کنگره به دست خواهد آورد و «چاک شومر» رهبر اقلیت دمکرات در سنا برای بحث و تبادل نظر در مورد تامین بودجه احداث دیواری در مرز آمریکا - مکزیک منتشر شد.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان آن نشست تهدید کرد که در صورت تامین نشدن بودجه احداث دیوار، دولت را تعطیل می کند.

این توییت ترامپ در واکنش به حمله احتمالا تروریستی استراسبورگ فرانسه انتشار یافت. جوانی 29 ساله شامگاه سه شنبه منطقه ای در نزدیکی بازار کریسمس شهر استراسبورگ را به گلوله بست که سه کشته و دستکم 13 زخمی برجا گذاشت.

وزیر کشور فرانسه می گوید فرد مظنون که گفته شده متولد استراسبورگ است، سابقه بدی در مراکز پلیس و پیشینه جنایی در فرانسه و آلمان داشته است.

صدها تن از نیروهای پلیس و نظامیان فرانسوی روز چهارشنبه به عملیات تعقیب فرد مظنون پرداختند. دولت فرانسه در پی وقوع این حمله سطح هشدار امنیتی را بالا برد و بر شمار قوای پلیس در استراسبورگ افزود.

مقام های فرانسوی پس از وقوع حمله استراسبورگ از مردم این شهر خواستند در خانه ها بمانند، اما شهردار استراسبورگ گفت که زندگی باید جریان داشته باشد.

این شهر تقریبا در فاصله 500 کیلومتری شرق پاریس در مرز فرانسه با آلمان واقع است. بازار کریسمس استراسبورگ در پی وقوع حمله تعطیل شد.

مکرون پس از تشکیل نشست بحران با اعضای کابینه خود، در توئیتری بر اتحاد و همبستگی تمام ملت فرانسه تاکید کرد.

بسیاری از مرگبارترین حملات تروریستی اروپا در سال های اخیر در فرانسه روی داده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها