تظاهرات مجدد معلمان تونسی

پنج‌شنبه 22 آذر 1397 - 14:36

هزاران معلم در تونس بار دیگر در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات خود خصوصاً افزایش حقوق خود تظاهرات کردند.

العالم - تونس

اتحادیه معلمان مقطع راهنمایی تونس نیز اعلام کرد درصورت عدم برآورده شدن مطالبات، تظاهرات افزایش پیدا خواهد کرد و از معلمان خواسته است که روز چهارشنبه هفته آینده (19 دسامبر) بار دیگر به خیابان ها بیایند و تظاهرات کنند.

تظاهرات اعتراض آمیز معلمان در استان های مختلف برگزار شده است و معترضان روز تظاهرات خود را "روز خشم سراسری" نامیده اند زیرا وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که حقوق معلمان مقطع راهنمایی را کاهش خواهد داد.

معلمان مقطع راهنمایی در تونس قبلاً در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات کاری و حقوقی خود از دانش آموزان امتحان ثلث اول را نگرفته بودند که وزارت آموزش و پرورش در واکنش به این اقدام تهدید به قطع بخشی از حقوق آنان کرده است.

معلمان معترض همچنین خواستار بازنگری وزارت آموزش و پرورش در ترفیع های شغلی و سن بازنشستگی و اعطای کمک های مالی به علت افزایش قیمت ها و مالیات هستند.

وزارت آموزش و پرورش نیز به معلمان درباره پیامدهای تظاهرات هشدار داده و آنها را به مذاکره فراخوانده است ولی اتحادیه معلمان مقطع راهنمایی اعلام می کند که روز چهارشنبه هفته آینده مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تظاهرات خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها