عضو تیم مذاکراتی دولت نجات ملی یمن در گفتگو با العالم:

تحول بزرگی در رایزنی های سوئد حاصل شد

تحول بزرگی در رایزنی های سوئد حاصل شد
پنج‌شنبه 22 آذر 1397 - 22:47

عضو تیم مذاکراتی دولت نجات ملی یمن در رایزنی های سوئد از حصول تحول بزرگی در این رایزنی ها برای حل و فصل اوضاع یمن سخن گفت.

العالم - یمن

جمال عامر عضو تیم مذاکراتی دولت نجات ملی یمن پنجشنبه شب در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: به حداقل دستاوردی که از این رایزنی ها انتظار می رفت، دست یافته شد. این امر برای اولین بار حاصل شد.

وی تصریح کرد: تحول بسیار بزرگی در پرونده شهر الحدیده و بندر آن حاصل شد. توافق بعد از آن حاصل شد که تیم مذاکراتی نجات ملی یمن به خاطر اهالی الحدیده و متوقف کردن ویران کردن این شهر و بندر آن (از سوی متجاوزان)، امتیازات زیادی داد.

عامر گفت: توافق الحدیده حداقل از نظر طرف های یمنی خوب بود زیرا هدف اصلی یعنی حفاظت از جان غیرنظامیان و جلوگیری از ویرانی الحدیده و حفاظت از سلامت بندر این شهر از بیشترین اهمیت برخوردار بود.

وی تاکید کرد: سازمان ملل بر شهر الحدیده نظارت خواهد داشت و پرسنل فنی که در داخل این بندر کار می کنند، در آن باقی خواهند ماند و رهبری در دست سازمان ملل خواهد بود و کشتی هایی را که وارد بندر می شوند، بازرسی خواهند کرد. این امر برخلاف رویه گذشته است که ائتلاف متجاوز دست به اقدامات خودسرانه در این زمینه می زدند.

عامر گفت: یک نیروی امنیتی متشکل از اهالی الحدیده برای تامین امنیت شهر تشکیل خواهد شد. توافق درخصوص آتش بس کامل و فراگیر در استان الحدیده و تامین امنیت گذرگاههای امن برای خروج شهروندان و انتقال کالاها از جمله مسیر صنعا به الحدیده و سایر گذرگاهها صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها