قیمت جهانی نفت امروز 23 آذر 97

قیمت جهانی نفت امروز 23 آذر 97
جمعه 23 آذر 1397 - 09:32

قیمت نفت پس از افزایش بیش از ۲ درصدی در جلسه قبل، امروز اندکی کاهش یافت، اما امیدواری نسبت به کاهش سریعتر از حد انتظار شکاف بین عرضه و تقاضا به دلیل کاهش تولید اوپک و متحدانش موجب شده تا جو بازار همچنان افزایشی بماند.

العالم - اقتصادی

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، کاهش تولید نفت اوپک و برخی از متحدانش از جمله روسیه می تواند موجب ایجاد کمبود عرضه در بازار تا سه ماهه دوم سال آینده میلادی شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 0.3 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 52 دلار و 42 سنت رسید.

به گفته تحلیلگران، به دلیل برداشت سود توسط سرمایه گذاران پس از رشد قیمت ها در روز پنجشنبه، قیمت ها در معاملات اولیه امروز شاهد افت بود.

قیمت نفت خام آمریکا دیروز و پس از انتشار خبر کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا 2.8 درصد افزایش یافت.

قیمت نفت برنت نیز امروز با 39 سنت، معادل 0.6 درصد کاهش به 61 دلار و 6 سنت رسید.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «بروز نشانه هایی از کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار موجب رشد قیمت ها در روز پنجشنبه شد.» این بانک اضافه کرده که عربستان در حال ورود به دوره جدیدی از توافق کاهش تولید است. عربستان بر اساس توافقی که جدیدا منعقد شده، قصد دارد تولید نفت خود را در ماه ژانویه به 10.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

در کانادا نیز، راچل ناتلی، فرماندار استان آلبرتا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که این استان برای حل مشکل کمبود خط لوله از شرکت ها خواسته است تا تولید نفت خود را کاهش دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها