حزب حريري بدنبال فتنه طايفه اي در لبنان

حزب حريري بدنبال فتنه طايفه اي در لبنان
سه شنبه 23 آبان 1391 - 08:32

رييس تشكل مردمي ناصري در لبنان هشدار داد كه طرفهاي داخلي به رهبري جريان المستقبل به رياست سعد حريري،نخست وزير سابق لبنان، سعي دارند فتنه طايفه اي و مذهبي را از صيدا آغاز كنند و به كل لبنان سرايت دهند.

اسامه سعد سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: اين افراد كه مورد حمايت برخي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس هستند، به نفع طرح هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي عمل مي كنند.

وي افزود: در صيدا تنوع سياسي و ديني وجود دارد و همه گروه هاي سياسي و ديني در اين منطقه همواره نظر خود را آشكارا بيان مي كنند و اين افراد در صدد سوء استفاده از اين وضعيت هستند.
سعد با اشاره به اين كه سخنان و تحريك هاي فرقه اي در لبنان تند و شديد شده است، افزود: فقط گروه شيخ الاسير (شيخ سلفي كه به مخالفت با حزب الله برخاسته است) نيست كه اين سخنان را بيان مي كند بلكه جريان المستقبل نيز به سخنان فرقه اي و طايفه اي خود ادامه مي دهد و اين امر ممكن است به حوادثي مشابه حوادث اخير منجر شود. 
وي تاكيد كرد: اينگونه تحركات ناشي از طرح هاي سياسي و برنامه هاي آمريكايي ـ اسرائيلي ـ عربي است كه سعي دارند گزينه هاي سياسي را با تكيه بر تحريك مذهبي و طايفه اي تحميل كنند.  
رييس تشكل مردمي ناصري در لبنان تصريح كرد: برخي طرف هاي داخلي به ويژه جريان المستقبل از اين حوادث سود مي برند و اين جريان از مدتها پيش به استفاده از بعد مذهبي براي پيشبرد طرح هاي سياسي خود روي آورده است و كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس نيز پوشش سياسي ، رسانه اي و مالي براي اين گروهها در لبنان، سوريه، عراق، مصر و تونس را فراهم مي كنند. 
وي گفت: هدف از اين اقدام بهره برداري از اين گروهها در طرح سياسي است كه به نفع طرح هاي آمريكا و حتي رژيم اسراييل است. 
سعد با اشاره به اين كه صيدا منطقه مهمي در زمينه رويارويي با دشمن صهيونيستي است، هشدار داد كه هدف قرار دادن امنيت و ثبات در صيدا در چارچوب طرح فتنه انگيزي در اين شهر و ايجاد فتنه فراگير در كل لبنان به نفع طرح صهيونيستي است. 
28/س18:07

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها