لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس با شکست پارس جنوبی، یک پله صعود کرد

پرسپولیس با شکست پارس جنوبی، یک پله صعود کرد
جمعه 23 آذر 1397 - 19:25

تیم فوتبال پرسپولیس تهران به دنبال برد سه بر یک در دیدار خانگی برابر پارس جنوبی با یک پله صعود به جایگاه دوم جدول لیگ برتر فوتبال رسید و ذوب‌آهن نیز با برتری صنعت نفت به جایگاه چهاردهم جدول سقوط کرد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

هفته پانزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال، عصر امروز (جمعه) با برگزاری سه دیدار پیگیری شد. تراکتورسازی مقابل فولاد خوزستان شکست خورد و در رده چهارم جدول باقی ماند. فولادی‌ها هم با هدایت افشین قطبی به جایگاه هفتم جدول صعود کردند. صنعت نفت با شکست سایپا، به پنج هفته ناکامی خود در کسب پیروزی خاتمه داد و با 16 امتیاز به رتبه یازدهم جدول رسید. برد صنعت نفت باعث شد ذوب‌آهن به رتبه چهاردهم جدول سقوط کند و به انتهای جدول نزدیک‌تر شود.

اما تیم فوتبال پرسپولیس نیز امروز به مصاف پارس جنوبی رفت و با درخشش «علی علیپور» به پیروزی سه بر یک دست یافت.
پرسپولیس با این پیروزی 31 امتیازی شد و با یک پله صعود در رده دوم جدول لیگ برتر قرار گرفت. هم اکنون پدیده مشهد با همین تعداد امتیاز و گل زده بیشتر در صدر جدول قرار دارد.
فردا و در آخرین دیدار هفته پانزدهم، سپاهان اصفهان به میهمانی استقلال خوزستان می رود و صورتی که حتی یک تساوی کسب کند به صدر جدول خواهد رسید و می تواند قهرمان نیم فصل شود.
قضاوت دیدار امروز که در حضور حدود 25 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی برگزار شد را «رضا کرمانشاهی» برعهده داشت.
پرسپولیس بیشتر حملات خود را در دقایق ابتدایی از جناح چپ طراحی کرد تا با حرکات «امید عالیشاه» راهی به دروازه حریف پیدا کند.
در دقیقه 30 نخستین فرصت گلزنی میزبان ایجاد شد و «علی علیپور» با تیزهوشی گلزنی کرد تا پرسپولیس از حریف خود پیشی بگیرد.
در ادامه نیمه نخست شاگردان «مهدی تارتار» در تیم پارس جنوبی، چند حمله را برای جبران نتیجه انجام دادند، اما فرصت ایده آلی برای رسیدن به این مهم ایجاد نکردند.
در نیمه دوم بازهم پرسپولیس هجومی نشان داد و در دقیقه 50 «علیپور» گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.
در دقیقه 54 همکاری عالی بازیکنان پرسپولیس توپ را به «امید عالیشاه» رساند تا این هافبک با تجربه گل سوم را به نام خود ثبت کند.
در ادامه چندین موقعیت خطرناک برای پرسپولیس و پارس جنوبی جم بدست آمد که هیچ کدام منجر به گل نرسید.
پرسپولیسی ها در ادامه به حفظ بازی پرداختند، اما پارس جنوبی در دقیقه 94 به پنالتی رسید تا «روح الله سیف اللهی» یکی از گل های خورده را جبران کند.
*ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده،‌ سید جلال حسینی،‌ امید عالیشاه(محمداحسان حسینی)، احمد نوراللهی،‌ آدام همتی، سعید حسین‌پور(حمیدرضا طاهرخانی)، شایان مصلح، علی علیپور، سیامک نعمتی و گادوین منشا(محمدامین اسدی)
*ترکیب پارس جنوبی:
رحمان احمدی، محمد ستاری، حامد نورمحمدی، محسن بنگر(امیر شعبانی)، سعید محمدی‌فر، شهرام گودرزی، محمد نوری، حسین پورامینی، نیما انتظاری، مجید علیاری (روح اله سیف اللهی) و ابراهیم صالحی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها