با وجود نارضایتی مردم؛

آمریکا زمینهای بیشتری در اطراف فرودگاه حریر اربیل تصرف کرد

آمریکا زمینهای بیشتری در اطراف فرودگاه حریر اربیل تصرف کرد
جمعه 23 آذر 1397 - 23:13

براساس اعلام منابع رسمی رسانه ای در کردستان عراق ارتش آمریکا در حال توسعه فرودگاه نظامی حریر در استان اربیل از 750 هکتار به 1425 هکتار می باشد که این امر اشغال زمینهای زراعی و نارضایتی مردم منطقه را بدنبال داشته است.

العالم ـ آمریکا

براساس این گزارش نیروهای ارتش آمریکا در تلاش برای توسعه فرودگاه حریر در شرق استان اربیل به زمینهای زراعی 500 کشاورز منطقه دست اندازی کرده اند .
فرودگاه حریر از سال 2003 میلادی توسط نیروهای آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد و بطور روزانه این فرودگاه شاهد فرود جنگنده ها و نیروهای نظامی ارتش آمریکاست.
فرودگاه حریر در شمال شرقی استان اربیل و در75 کیلومتری مرز حاج عمران واقع شده است.
در پی توسعه این فرودگاه برای سومین بار از سوی ارتش آمریکا شماری از کشاورزان خواهان پرداخت خسارت در مقابل اشغال زمینهای زراعی خود هستند اما این نیروها به کشاورزان اعلام کرده اند که آنها مسئول پرداخت خسارت نیستند و دولت اقلیم کردستان عراق باید خسارت آنها را بپردازد.
مقرر شده است در مقابل هر هکتار زمین 28 هزار دلار به کشاورزان پرداخت گردد اما این امر تاکنون انجام نشده است.
«جوان رفیق» فرماندار شهر شقلاوه در استان اربیل در این خصوص به رسانه های محلی گفت: وزارت کشور و هیات دولت در تلاش برای پیگیری پرداخت خسارت به کشاورزان هستند اما نبود اسناد مالکیتی کامل این امر را با مشکل روبرو کرده است.
فرودگاه حریر سال 1983 توسط دولت عراق برای استفاده در جنگ تحمیلی علیه ایران ساخته شد و از سال 2003 میلادی به این سو به کنترل نیروهای ارتش آمریکا درآمده است.

پربیننده ترین خبرها