آماده شدن مصری‌ها برای اعتصاب مقابل سفارت سعودی

آماده شدن مصری‌ها برای اعتصاب مقابل سفارت سعودی
سه شنبه 23 آبان 1391 - 18:13

قاهره (العالم) – خانواده‌هاي بازداشت‌شدگان مصري در زندانهاي عربستان با تجمع مقابل سفارت اين کشور در قاهره، آزادي فرزندانشان را خواستار شده و تهديد کردند که در صورت ادامه بي‌توجهي به درخواستهايشان، اعتصاب غذا خواهند کرد.

خبرنگار العالم از قاهره گزارش داد، اين شصت و يكمين بار است كه مادران و خانواده هاي اين زندانيان مقابل سفارت سعودی در قاهره تجمع اعتراض آمیز برگزار می کند.

بیشتر این اتباع مصري بدون تفهیم اتهام و یا محاکمه در عربستان به زندان افتاده اند؛ و برخي از آنان نيز با وجود سپري شدن مدت زمان حبس خود، همچنان پشت ميله هاي زندان هستند.

همسر "احمد الجيزاوي" حقوق‌دان مصری به خبرنگار العالم گفت: محاكمه صوري و مضحك الجيزاوي غير قابل قبول است.

وی افزود: ما خواهان برگزاری محاكمه ای هستیم که در آن متهم بتواند از حقوق خود دفاع کند؛ دلايل قطعي فراواني وجود دارد كه همسرم را از تهمت هاي دروغ دادستانی سعودي مبرا مي كند.

الجیزاوی سال گذشته درحالیکه به همراه همسرش برای حج به عربستان رفته بود، در فرودگاه بازداشت شد و به زندان افتاد.

وی پس از انقلاب 25 ژانویه، فعالیتهای بسیاری را برای آزادی بازداشت شدگان مصری در عربستان انجام داد، و انتقادهای شدیدی را علیه مسئولان سعودی و به ویژه پادشاه عربستان مطرح کرد.

دادستانی کل سعودی با مطرح کردن این ادعای که این حقوقدان مصری با خود قرص های حاوی مواد مخدر همراه داشته، اعدام اورا خواستار شده است.

مقامات سعودي در ماه هاي اخير بازداشت مصري ها را افزايش داده اند چنان كه به گفته خانواده هايشان 30 تن از اتباع مصري بدون هيچ اتهامي، مستقيما از فرودگاه جده به بازداشتگاه منتقل شده اند.

مسئول هماهنگی انجمن خانواده مصري‌های زندانی در عربستان، در خصوص تجمع امروز به خبرنگار العالم گفت: آنها با تجمع در برابر سفارت عربستان، آماده اعتصاب غذا هستند.

محمد مختار خاطرنشان کرد: در صورتي كه بعد از اين تجمع از سوي دولت مصر يا عربستان اقدامي براي برآورده کردن خواسته هاي اين خانواده ها صورت نگیرد، آنان اعتصاب غذا خواهند کرد، و در اين صورت مسئوليت تبعات ناشي از اين عمل بر عهده دولت مصر و رئيس جمهور خواهد بود.



پربیننده ترین خبرها