حماس حمله به تظاهرکنندگان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کرد

حماس حمله به تظاهرکنندگان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کرد
شنبه 24 آذر 1397 - 17:55

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) ضمن محکوم کردن حمله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به تظاهرکنندگان فلسطینی در کرانه باختری، این حرکت را 'وحشیانه' و 'خیانت به خون شهدای مقاومت' خواند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای "رای الیوم"، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس گفت: سرکوب کردن تظاهرکنندگان و جوانان فلسطینی توسط نیروهای تشکیلات خودگردان در شهرها و روستاهای کرانه باختری در روز جمعه به معنای شریک جرم شدن در جنایت هایی است که رژیم صهیونیستی همه روزه در حق هموطنان ما مرتکب می شود.
وی افزود: این قبیل اقدامات، زمینه را برای ارتکاب جنایت های بیشتر از سوی رژیم صهیونیستی مهیا می کند.
برهوم ضمن دعوت از همه گروه های فلسطینی برای پایان دادن به این گونه اقدامات گفت: هر فلسطینی وظیفه دارد در برابر این قبیل اقدامات نابخردانه و خطرناک از خود واکنش نشان داده و احساس مسئولیت کند.
جبهه مردمی آزادی فلسطین هم به شدت اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین را در سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی محکوم کرد و گفت: تشکیلات و نیروهای امنیتی آن به جای آنکه از فلسطینیان دفاع کرده و با تجاوزها و شهرک سازی های رژیم صهیونیستی مقابله کنند، ملت خود را مورد حملات وحشیانه خود قرار می دهند، این برای تشکیلات یک ننگ بزرگ است.
«رباح مهنا» از اعضای ارشد جبهه مردمی آزادی فلسطین خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات سرکوبگرانه آن هم در زمانی که فلسطینیان بیش از هر زمان دیگر برای مقابله با رژیم صهیونیستی به اتحاد و وحدت ملی نیاز دارند، شرایط داخلی را پیچیده تر می کند.
وی با درخواست از تشکیلات خودگردان برای عذرخواهی از ملت فلسطین و همه تظاهرکنندگانی که مورد تعرض قرار گرفته اند، گفت: سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی در کرانه باختری قطعا یک اقدام ضد ملی است.
روز گذشته (جمعه) مناطق مختلف کرانه باختری شاهد درگیری میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی و همچنین نیروهای امنیتی فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان بود.
نیروهای تشکیلات خودگردان که با نظامیان صهیونیست همکاری امنیتی دارند، ضمن تیراندازی هوایی، پرچم های جنبش حماس را در راهپیمایی در شهر نابلس مصادره کردند.
این افراد با حمله به زنان در راهپیمایی جنبش حماس در الخلیل، ده ها تن را بازداشت و تلاش کردند مانع از تصویربرداری خبرنگاران از اقدامات آنها و سرکوب شرکت کنندگان در راهپیمایی شوند.
به گزارش ایرنا، کرانه باختری روز پنجشنبه گذشته صحنه سومین حمله مسلحانه ظرف دو ماه گذشته بود که در جریان آن یک فلسطینی در یک ایستگاه اتوبوس دو نظامی صهیونیست را به ضرب گلوله کشت و دو تن دیگر را به شدت مجروح کرد.
در پی این حمله ، ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای کمکی را به این منطقه اعزام کرد.
ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد، نظامیان عملیات خود را به خصوص در رام الله، مقر مقامات فلسطینی که حمله روز پنجشنبه در نزدیکی آنجا روی داد، ادامه می دهند.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از بازداشت چهل فلسطینی در کرانه باختری رود اردن خبر داد و اعلام کرد عملیات تعقیب دیگر مظنونان حمله روز پنج شنبه که در آن دو نظامی اسرائیلی کشته شدند، ادامه دارد.
بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، سی و هفت نفر از بازداشت شدگان از عوامل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هستند.

پربیننده ترین خبرها