هشدار سازمانهای مدافع حقوق بشر به مخالفان سوریه

هشدار سازمانهای مدافع حقوق بشر به مخالفان سوریه
چهارشنبه 24 آبان 1391 - 06:38

سازمانهاي مدافع حقوق بشر از مخافان سوريه خواستند، به جنايات خود پايان دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان های "دیده بان حقوق بشر" و "عفو بین الملل" از ائتلاف مخالفان سوریه خواستند به قوانین بین المللی پایبند باشند.

دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای تأکید کرد، ائتلاف جدید مخالفان سوریه به مخالفان مسلح آشکارا اعلام کند که باید به قوانین جنگ پایبند باشند و قوانین بین المللی حقوق بشر را رعایت کنند.

"سارا لیا ویتسن" مدیراجرایی اداره خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر، در این بیانیه تأکید کرد: توقف تجاوزات عناصر مخالفان مسلح باید از اولویت های ائتلاف جدید باشد. این ائتلاف باید تعهد بدهد که از معیارهای بین المللی حمایت کرده و عوامل نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر را مجازات کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد که، علاوه بر موارد شکنجه و بدرفتاری با شهروندان سوریه در بازداشت گاه های تحت کنترل مخالفان، 12 مورد اعدام افراد به دست عناصر مسلح در سوریه را ثبت کرده است.

سازمان عفو بین الملل نیز به رؤسای ائتلاف جدید مخالفان و شورای ملی هشدار داده که راهکارهایی فعال را برای کنترل گروه های مسلح به کار بگیرند، تا به دلیل ارتکاب جنایت جنگی و نقض قوانین بین المللی تحت پیگرد قرار نگیرند.

این سازمان هشدار داد که عناصر مسلح باید بدانند که نمی توانند به بهانه اجرای دستورات، از مجازات فرار کنند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها