دیدار رئیس پارلمان عراق با شاه و دیگر مقامات عربستان سعودی

دیدار رئیس پارلمان عراق با شاه و دیگر مقامات عربستان سعودی
سه شنبه 27 آذر 1397 - 10:46

رئیس پارلمان عراق در ادامه سفر خود به عربستان سعودی با شاه،‌ وزیر خارجه و رئیس مجلس شورای این کشور به گفت‌وگو نشست؛ در دیدارهای مذکور درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و عربی بحث و تبادل‌نظر شد.

العالم _ عربستان سعودی

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق که به عربستان سعودی سفر کرده، با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، در این دیدار درباره روابط دوجانبه و افق‌های همکاری میان مجلس شورای عربستان سعودی و پارلمان عراق بحث و تبادل‌نظر شد.

«سومریه» نیز در همین راستا گزارش داد الحلبوسی بر عزم عراق برای گسترش روابط با کشورهای عربی و منطقه‌ای و نیز اهمیت عربستان سعودی در پرونده بازسازی عراق تأکید کرده است.

ملک سلمان نیز ابزار امیدواری کرد عراق پس از پیروزی بر تروریسم به نقش بارزش در منطقه بازگردد و در ادامه بر حمایت ریاض از بغداد تأکید کرد.

در بیانیه دفتر رئیس پارلمان عراق آمده است الحلبوسی با ملک سلمان در چارچوب سفری رسمی به عربستان سعودی دیدار کرده و در این دیدار درباره روابط دو طرفه و راه‌های تقویت آن و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت شده است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است الحلبوسی تصریح کرده عراق بر گسترش روابطش با محیط منطقه‌ای و عربی از طریق هماهنگی مشترک در تمامی سطوح بویژه در زمینه اقتصادی، سرمایه‌گذاری، تبادل تجاری و بازگشایی مرزها اصرار دارد و کشورهای برادر بویژه عربستان سعودی نقشی مهم در پرونده بازسازی عراق دارند.

رئیس پارلمان عراق در ادامه بر ضرورت هماهنگی تلاش‌های کشورهای عربی برای پشت سر گذاشتن اختلافات از طریق گفت‌وگوهای سازنده و دور از تنش تأکید کرد.

از دیگر دیدارهای دیروز الحلبوسی، دیدار وی با «عادل الجبیر» وزیر خارجه و «عبد الله بن محمد آل الشیخ» رئیس مجلس شورای عربستان سعودی بود.

بر اساس گزارش واس، در دیدار وی با الجبیر نیز درباره روابط دوجانبه و مهم میان دو کشور بحث و تبادل‌نظر شد.

ماه قبل نیز «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در سفری به ریاض با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی دیدار و بر عمق روابط بین بغداد و ریاض و ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه تأکید کرد.

دیدار برهم صالح با ملک سلمان پرونده‌های زیادی از جمله تقویت همکاری بین عراق و عربستان در زمینه انرژی، بازگشایی گذرگاه‌های مرزی دو کشور و تقویت روابط اقتصادی و تجاری بررسی شد.

پربیننده ترین خبرها