وزیر دفاع ترکیه: تمرکز ما بر منبج و شرق فرات است

وزیر دفاع ترکیه: تمرکز ما بر منبج و شرق فرات است
پنج‌شنبه 29 آذر 1397 - 13:20

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه نیروهای مسلح این کشور روی عملیات در منبج و شرق رود فرات متمرکز شده‌اند، تهدید کرد که «تروریست‌ها» را در تونل‌هایی که حفر کرده‌اند، دفن می‌کنند.

العالم - ترکیه

ژنرال «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) گفت که تمرکز آنکارا روی عملیات در منبج، شرق فرات و نابود کردن تروریست‌ها در آن مناطق است.

آکار درباره عملیات نظامی جدید و قریب‌الوقوع ترکیه در شمال سوریه و شرق رودخانه فرات گفت: «ما اکنون بر منبج و شرق فرات تمرکز کرده‌ایم. فعالیت‌های فشرده و گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده‌ایم».

به نوشته وبگاه روزنامه «ینی شفق» وی با رد گزارش‌ها مبنی بر کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در حملات هوایی ترکیه به پایگاه‌های پ.ک.ک در شمال عراق توضیح داد: «تروریست‌ها در سنجار و کوهستان قره‌جاق نابود شدند بدون اینکه کوچکترین آسیبی به غیرنظامیان یا افراد بی‌گناه برسد».

وزیر دفاع ترکیه همچنین ضمن اشاره به اقدام شبه‌نظامیان کُرد سوری (یگان‌های مدافع خلق – YPG) در حفر تونل‌هایی بین منبج و مناطق شرق فرات تهدید کرد: «تروریست‌ها بدانند که وقتی زمانش فرا برسد، در همان گودال‌هایی که حفر کرده‌اند، دفن می‌شوند».

آکار پیشتر هم با بیان اینکه اجازه نمی‌دهند منطقه «سنجار» در شمال عراق به پایگاه جدید پ.ک.ک تبدیل شود، گفته بود: «برای امنیت کشور و ملت خود، عملیات‌های نظامی را تا زمان شکست کامل گروه تروریستی پ.ک.ک در تمام مناطق عراق ادامه می‌دهیم». (جزئیات بیشتر)

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت. این گروه از سال 1984 مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از 40هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های 30 ساله کشته شدند.

یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه در سال 2016 با حمایت تسلیحاتی و لوجستیکی نظامیان آمریکا توانستند تروریست‌های داعش را در شرق فرات و منبج شکست داده و آن شهر را تحت کنترل خود در بیاورند.

پربیننده ترین خبرها