اعتراض‌ها در پایتخت سودان یک کشته برجای گذاشت

اعتراض‌ها در پایتخت سودان یک کشته برجای گذاشت
پنج‌شنبه 29 آذر 1397 - 17:38

خبرگزاری آناتولی ترکیه از برگزاری تجمع‌های اعتراضی به گرانی و افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت در پایتخت سودان خبر داد.

العالم - آفریقا

رسانه‌ها از کشیده شدن اعتراض‌ها به شرایط بد اقتصادی به شهر خارطوم، پایتخت سودان خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه پنجشنبه (۲۹ آذر) به نقل از شاهدان گزارش داد که پایتخت سودان امروز شاهد برگزاری راهپیمایی و تظاهرات در اعتراض به افزایش قیمت برخی کالا‌ها و اقلام غذایی بود.

خبرگزاری رویترز انگلیس نیز لحظاتی پیش به نقل از یک نماینده پارلمان سودان گزارش داد که یک نفر در این نظاهرات کشته شده است.

اعتراض‌ها به گرانی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی و غذایی در سودان از دیروز (چهارشنبه، 28 آذر) در شهر «عطبره» واقع در شرق سودان آغاز شد.

تظاهرات چهارشنبه‌شب مردم سودان دو روز پس از اعتراضات صدها نفر از دانش‌آموزان سودانی در اعتراض به گرانی کالاها در دو شهر «الفاشر» در منطقه دارفور(غرب) و «الدمازین» واقع در ۸۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت سودان صورت گرفته است.

قیمت ‌مواد غذایی در سودان در دوره اخیر ۶۰ درصد افزایش یافته و براساس گزارش‌های دولتی میانگین تورم در ماه نوامبر ۶۸.۹۳ درصد بود.

طبق گزارش عفو بین‌الملل، در سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۲۰۰ تن از شهروندان سودانی هنگام اعتراضات علیه افزایش قیمت‌های سوخت در درگیری با نیروهای پلیس کشته شده بودند، این در حالی است که دولت سودان تعداد کشته‌شدگان را ۸۰ تن اعلام کرده بود

فارس

پربیننده ترین خبرها