پیش بینی سیدحسن نصرالله پیرامون شبه نظامیان کرد سوریه به واقعیت پیوست

پیش بینی سیدحسن نصرالله پیرامون شبه نظامیان کرد سوریه به واقعیت پیوست
پنج‌شنبه 29 آذر 1397 - 22:33

اعلام خروج نظامیان آمریکا از سوریه و به تبع آن قطع حمایت نظامی از شبه نظامیان کرد سوری که بیش از این به تداوم حمایت های آمریکا چشم داشتند یادآور سخنانی است که "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان حدود یک سال پیش درخصوص همگرایی آمریکا و کردها در سوریه ابراز کرده بود.

العالم-سوریه

سید حسن نصرالله در سال 2017 عنوان کرده بود که بودجه وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) طی یک سال از 500 میلیون دلار به 750 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است و دلیل این افزایش بودجه نیز حمایت از گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک و شبه نظامیان کرد در سوریه اعلام شده است. وی در ادامه این پرسش را مطرح کرده بود که هدف اصلی این تخصیص بودجه چیست؟ حمایت از دموکراسی در سوریه ؟ یا حمایت از شبه نظامیان کرد؟

نصر الله در ادامه ضمن پیش بینی شرایط کنونی به شبه نظامیان کرد سوریه توصیه کرده بود که از تجارب پیشین استفاده کنند؛ چنین ادعاهایی از سوی آمریکا در گذشته درس عبریت گرفته و بدانند که واشنگتن از کردهای سوریه تنها به عنوان آلت دست و ابزاری برای تحقق اهداف خود در رویارویی با دولت سوریه، ایران، محور مقاومت در منطقه و روسیه استفاده می کند و در نهایت با رویگردانی و شانه خالی کردن از وعده هایی که به کردهای سوریه داده آنها را در معرکه رها می کند.

اعلام یکباره خروج نظامیان آمریکا از سوریه آن هم درست در زمانی که سایه تهدیدات حمله ترکیه به مواضع شبه نظامیان کرد در سوریه که پیش از این به حمایت آمریگا دلگرم بودند هر لحظه نزدیک تر می شود، آنان را با وضعیتی بحرانی مواجه کرده است. ترکیه با استقرار تسلیحات جنگی به طور گسترده در شهرهای مرزی این کشور و در نزدیکی پایگاه های شبه نظامیان کرد درصدد تار و مار کردن کردها در منطقه شرق فرات است و آمریکا نیز عملا به آنها پشت کرده لذا شرایط کنونی شبه نظامیان کرد در سوریه به خوبی نشانگر تحقق پیش بینی های سال گذشته نصرالله در این خصوص است.

پربیننده ترین خبرها