سیاست ضد مهاجرتی ترامپ/ 146 تبعه کامبوج از آمریکا اخراج شدند

سیاست ضد مهاجرتی ترامپ/ 146 تبعه کامبوج از آمریکا اخراج شدند
جمعه 30 آذر 1397 - 10:14

اداره مهاجرت کامبوج اعلام کرد که دولت آمریکا در ادامه اجرای سیاست های ضد مهاجرتی و مهاجر ستیزانه جدید دونالد ترامپ تاکنون 146 تبعه این کشور را به رغم سالها اقامت در شهرهای مختلف آمریکا، اخراج کرده است.

العالم ـ آمریکا

رسانه های کامبوج گزارش دادند، روند استرداد مهاجران این کشور که سال ها در آمریکا زندگی کرده اند در سال جاری به بهانه های مختلف فزاینده بوده است.
خمر تایمز دراین زمینه گزارش داد: درسال جاری تاکنون 146 تبعه کامبوج از آمریکا به کشور اخراج شدند، در حالیکه این رقم در سال گذشته صرفا 29 نفر بود.
طبق این گزارش، آخرین گروه اخراجی های کامبوجی از آمریکا شامل 46 نفر بودند که مسئولان آمریکایی می گویند متهم به جرایم مختلف بوده و روز گذشته از شهرهای مختلف آمریکا به پنوم پن پایتخت کامبوج بازگردانده شدند.
این درحالی است که برخی از نهادهای مدنی کارگری در کامبوج مانند Asia Law Caucus این اقدام آمریکا را خلاف تعهدات بین المللی کشورهای مهاجر پذیر دانسته و آن را حاصل اقدامات مهاجر ستیزانه ای که اخیرا توسط دونالد ترامپ در آمریکا به اجرا گذاشته شده، ارزیابی کردند.
طبق گزارش های رسانه ای، درحال حاضر گروههای مدنی و کارگری کامبوجی درحال رسیدگی به موضوع اخراج شدگان هستند.
خمرتایمز به نقل از منابع مهاجرتی این کشور گزارش داد که حدود یک هزار و 900 تبعه کامبوج، از جمله یک هزار و 400 مجرم محکوم شده در آمریکا در معرض اخراج قرار دارند.
تارنمای روزنامه کامبوجی «پنوم پن پست» نیز در این زمینه گزارش داده بود: آمریکا از سال 2002 تاکنون بیش از 600 نفر از اتباع کامبوج را که در آمریکا کار می کردند، از این کشور اخراج کرده که این روند در دوره دونالد ترامپ شدت گرفته و اکنون این موضوع به یک پرونده جنجالی و بحران دیپلماتیک میان دولت های دو کشور تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا مطابق این گزارش، دولت آمریکا ادعا کرده است این افراد دارای جرایم حقوقی در این کشور بودند و طبق قوانین، واشنگتن می تواند کسانی را که دارای چنین جرایمی هستند به کشورهایشان بازگرداند.
بسیاری از این افرد از پناهندگان دوران جنگ های داخلی کامبوج بودند که سالها در آمریکا زندگی می کردند و اکنون که به کشور خود بازگشتند حتی نمی توانند به زبان بومی تکلم کنند.
کامبوج با انتقاد از این رویه خواسته است توافق نامه دو جانبه میان واشنگتن - پنوم پن درمورد مهاجران بازنویسی شود، زیرا بازگشت این گروه از افراد را 'مجازات دوگانه' خوانده است.
اکثر اخراج شدگان را افرادی تشکیل می دهند که از سال 1970 تاکنون در آمریکا زندگی می کردند. این اتباع کامبوج که درآن زمان کودک بودند به همراه خانواده های خود از جنگ داخلی دوران حاکمیت خمرهای سرخ به آمریکا فرار کردند.
خمِرهای سرخ گروهی با ایدئولوژی کمونیستی-مائویستی بودند که در سال های 1975 تا 1979 میلادی برکامبوج حکومت کردند.
سیاست های جنگ طلبانه خمرهای سرخ در این سال ها منجر به نسل‌کشی و قتل‌عام در اثر بروز جنگ های داخلی شد که 1٫7 میلیون نفر کشته به جای گذاشت. این آمار قریب به یک چهارم جمعیت وقت این کشور محسوب می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها