ترکیه:همکاری‌ اقتصادی با ایران وارد مراحل جدیدی می شود‌

ترکیه:همکاری‌ اقتصادی با ایران وارد مراحل جدیدی می شود‌
جمعه 30 آذر 1397 - 15:25

وزیر تجارت ترکیه بعد از دیدار رؤسای جمهور دو کشور (روحانی- اردوغان) گفت، همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو طرف وارد مراحل جدید می‌شود.

العالم ـ ترکیه

به گزارش روزنامه اکونومیک 24 ترکیه، رخسار پکجان در یازدهمین ماه سال 2018 خاطر نشان کرد، حجم مبادلات تجاری آنکارا با تهران با کاهش 11.5 درصد به مقدار 8.8 میلیارد دلار همراه بوده است، اما مطمئناً با توافق‌های اخیر میان رهبران دو کشور حجم مبادلات میان طرفین به‌زودی افزایش خواهند یافت.
پکجان در سخنانی عنوان کرد، با توجه به روابط دیرینه ترکیه با همسایه خویش ایران و برجسته بودن روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور، ترکیه همیشه برای مقابله با مشکلات در کنار ایران ایستاده است.
وزیر تجارت دولت آنکارا افزود، با ایجاد هر گونه تحولات منفی در منطقه بلاشک کشورهای دیگر نیز در بر گیرنده این تأثیرات خواهند بود و از زمانی که ایران توسط آمریکا مورد تحریم‌های فشرده قرار گرفت، بدترین تأثیرات آن بر اقتصاد ترکیه به وقوع پیوسته به‌رغم آنکه روابط دو کشور همیشه به‌سوی همکاری و اتحاد متقابل در آینده بوده است.
پکجان در راستای دیدار و توافق‌های جدید میان دو کشور گفت، تعداد زیادی از تجار طرفین در بخش‌های مختلف گرد هم آمده و به دنبال ائتلاف جدید تجاری هستند.
بر اساس سخنان وزیر تجارت ترکیه، شرکت‌های تجاری این کشور علی رغم فشارهای یک‌جانبه آمریکا هم چنان به تعهدات خود به ایران پایبند بوده و هرگز فعالیت‌های تجاری خود را متوقف نخواهند کرد.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود و به ‌منظور شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی ایران - ترکیه در صدر هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی عصر چهارشنبه (28 آذر) عازم آنکارا پایتخت ترکیه شد.
در راستای این سفر، وزیر نیرو از توافق ایران و ترکیه برای تشکیل کمیته مشترک همکاری در زمینه تولید و انتقال برق، نیروگاه‌های تجدید پذیر و بازار برق منطقه‌ای خبر داد و گفت: برنامه ترکیه برای افزایش تبادل برق بین دو کشور با احداث خط 450 مگاواتی عملیاتی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها