فرانسه برای ششمین شنبه ناآرام آماده می‌شود/ 4100 نیروی امنیتی مستقر شده‌اند

فرانسه برای ششمین شنبه ناآرام آماده می‌شود/ 4100 نیروی امنیتی مستقر شده‌اند
شنبه 1 دی 1397 - 12:14

مقامات فرانسوی با استقرار شمار زیادی از نیروهای امنیتی در این کشور قصد دارند هر گونه ناآرامی احتمالی در پی تظاهرات امروز را کنترل کنند.

العالم _ اروپا

دولت فرانسه با 4 هزار و 100 نیروی امنیتی برای ششمین شنبه ناآرام خود را آماده کرده است.

بنابر اعلام نشریه فرانسوی «ژورنال‌دو‌دیمانش»، انتظار می‌رود شمار افرادی که در تظاهرات امروز شرکت می‌کنند در مقایسه با هفته‌های گذشته کمتر باشد.

با این حال پلیس وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که به منظور کنترل اوضاع، در حالت آماده‌باش باقی می‌ماند. از جمله اینکه نیروهای پلیس در پاریس حضور قدرتمندی خواهند داشت به طوری که شمار نیروها در این شهر، شامل هزار و 250 نفر و تعداد 12 خودرو زرهی می‌شود.

اعتراضات مردمی در فرانسه تحت عنوان «جلیقه ‌زردها» که از شش هفته پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد. تظاهراتی که بیش از هزار و 700 بازداشتی داشته است.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردهای فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

دولت فرانسه قصد دارد در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زده است.

پربیننده ترین خبرها