شیخ سلفی برای نبرد با حزب الله، تروریست پرورش می دهد

شیخ سلفی برای نبرد با حزب الله، تروریست پرورش می دهد
پنج‌شنبه 25 آبان 1391 - 17:12

"أحمد الأسير" شيخ تندروي سلفي و امام جماعت مسجد "بلال بن رباح "، فردا (جمعه) تشكيل گروهکي مسلح در شهر صيداي لبنان را رسما اعلام خواهد كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خبرگزاري آناتولی تركيه به نقل از منابع نزدیک به این شیخ سلفی گزارش داد: احمد الاسير از حدود دو تا سه هزار جوان اهل تسنن لبناني خواسته است كه آموزش ببينند و سلاح برگیرند و به گروه جديد وي بپيوندند.

يكي از جوانان منتسب به اين گروه در گفتگو با خبرگزاري آناتولی تركيه گفت: برخي از جوانان بيروت پايتخت لبنان، توافق هايي را با الاسير براي ملحق شدن به گروه وي امضا كرده اند.

وي افزود: اين توافق ها شامل آمادگی برای سفری سه ماه در ازاي دريافت مبالغ اغوا كننده است؛ اما مقصد سفر هنوز مشخص نشده است.

وي اظهار داشت: نخستین گروه از جوان بيروت ديشب عازم مسجد بلال بن رباح در صيدا شدند، محلی که كه به گفته وي به مركزي براي حضور جوانان جنگجو تبديل شده است و همه مايحتاج آنان دراين مركز فراهم است.

گفتنی است، این شیخ سلفی که مدتی پیش به سبب اظهارات و اقدامات غیرمعمول نامتعارف خود، از سوی مفتی اهل سنت صیدا از امامت جماعت این مسجد برکنار شد، اما به بهانه این که «مسجد او تحت نظارت مفتی صیدا قرار ندارد، زیرا با کمک های "خیّرین" در داخل و خارج لبنان اداره می شود!»، از پذیرش این حکم سر باز زده بود.



پربیننده ترین خبرها